AJenbo skrev:Følgende skulle sikre sig at den seneste driver er installeret og der efter konfigurere/aktivere den. Jeg hade lidt glemt alt om den i forsøget på først at fjerne dens status.
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install nvidia-current; sudo nvidia-xconfig
Gjorde følgende:
Fjernede driveren og genstartede.
Kørte dit script hvor den skrev at den geninstallerede 2 pakker. nvidia-xconfig skrev den vist som værende unknown. Herefter genstartede jeg computeren men frøs lige inden den slukkede?..
Startede computeren op og kan se der stadig står at den ikke er aktiveret.
Har desuden forsøgt mig med at tilslutte en monitorskærm, hvilket også er helt umuligt. Når jeg går ind under skærme har jeg ingen valgmulighed udover den 'ukendte' (som der står) skærm som er bærbarens egen. Da jeg fjernede nvidia driveren kan jeg dog godt bruge min tilsluttet monitor samt at min skærm ikke står med navnet ukendt mere.
Om en fuld ominstallation er mulig? Det er den vel, men orker det ærgelig talt ikke.
Edith kom i tanke om at jeg inden alt dette forsøgte mig med at køre dit script imens driveren var aktiveret. Efterfølgende da jeg genstartede mødte jeg lige før login skærmen et nvidia logo som varede ganske få mikrosekunder. Det havde jeg ikke oplevet før.