AJenbo skrev:Problemet med deres installation er at de er kommet til at inkludere nogle udviklingsfiler (dem skal jeg da lige have et kig på), jeg har rettet fejlen og du kan hente en fungerende udgave her:
http://anders.jenbo.dk/fcc-10.009-Linux.i686.deb
Ih tusind tak, jeg har ellers lige installeret ver. 8.315 og prøvekørt den, men den viser æ, ø og å som volapyk. Og så "fryser" den nogle af menuerne, så de bliver hængende på skærmen
[img]fryserEP.png[/img]
Hmm, man kan åbenbart ikke sætte billeder eller skærmdumps ind her?
birthe skrev:jeg kan ikke finde ud af den "arkivhåndtering". Da jeg installerede aMSN og derefter forsøgte at pakke WinMSN7 (skins) ud, kunne jeg ikke finde dem
AJenbo skrev:Prøv at trække indholdet fra arkivhåndteringen til den mappe hvor du gerne vil have det, så skulle det være let for dig at se hvor tingende ender.
Det vil jeg se på næste gang den dukker op, jeg kan slet ikke finde den nogen steder.
birthe skrev:At jeg forsøger at bruge Gdebi skyldes igen, at det bliver anbefalet i det føromtalte hæfte "Ubuntu lær det selv"
AJenbo skrev:Der er som sådan ikke noget galt med at bruge Gdebi, det er bare lidt ekstra arbejde siden det ikke længere er standard i 10.10.
Nåeh, OK
birthe skrev:er det ikke bedre at lave det menupunkt før man pakker filen ud?
AJenbo skrev:Du kan ikke lave menupunktet først for så har du ikke noget at pege det hend til. Du laver et menupunkt ved at højerklikke på menuen programmer og vælge rediger, vælg en kategori og tryk nyt punkt.
OK, så lærte jeg også det
birthe skrev:Jeg går ud fra, at jeg skal formatere og lave ny installation, når ver. 11.04 LTSbliver frigivet?
Eller kan jeg nøjes med at opgradere fra ver. 10.10?
AJenbo skrev:Du kan fint opgradere direkte fra 10.10 til 11.04. Men 11.04 er ikke en LTS, de kommer kun hvert andet år så det bliver 12.04. Du opgradere via system-administration-opdateringshåndtering.
OK, men jeg vil alligevel lave en ny frisk installation når 11.04 kommer, jeg har nemlig besluttet at montere hjemmemappen på en anden partition. Jeg har fundet en udmærket vejledning til det her i forum, desværre kan man ikke printe den ud, så jeg må sidde og skrive de vigtige punkter ned på papir, så jeg har dem ved hånden, når jeg installerer. Jeg duer ikke til skærmlæsning, og er helt groggy af at sidde og læse vejledninger på
http://www.freedomnotbeer.dk Nogen har jeg printet ud, men der er jo mange så...
birthe skrev:Jeg bruger en ældre version på Win98, men det resulterer i at der bliver bøvl med æ, ø og å
AJenbo skrev:ÆØÅ fjlene skyltes muligvis Windows 98, da den ikke køre unicode. Der er mange andre programmer der laver ligende fejl udnder Windows 98.
Det er muligt, men de siger på det forum (Enterpol) at det er de gamle versioner FCC der konflikter med de nye, men så er vi igen tilbage til styresystemerne, for de nye versioner bliver ikke lavet til Win98.
[/quote]