Martinjo84 skrev:du har sikkert også arbejdet med mit næste forslag,
Men ellers et Arch linux et rigtig lækkert system også rolling release
Ja, jeg er nysgerrig nok til at haft et kig på det. Der var et eller andet ved dens pakkesystem jeg ikke kunne lide, men jeg kan bare ikke huske hvad det var lige nu.
ubuntuuser42 skrev:Det sker en gang imellem jeg må ty til at oversætte selv fordi den Ubuntu version, eller et lib, jeg arbejder med ikke er opdateret.
Man kan sædvanligvis komme langt med program.tar.gz filer, configure med prefix og make. Kan iøvrigt anbefale SEPP, http://oss.oetiker.ch/op-sepp/ til at håndtere hjemmecompilerede - og/eller flere versioner af - programmer og libs.
Fra min stol er det en fordel fremfor en ulempe når ubuntu er lidt træg. Men forstår udmærket du går Fedora vejen.
Min ~/bin mappe er pt på 4,9 GB i ekstra software jeg enten slet ikke kan få fra pakke arkiverne, eller kun kan få i fat i i en ældre version.
Et trick i den retning:
I sin ~/.profile fil kan man nederst i filen tilføje mappen hvori en egenkompileret programfil kan findes ved at udvide PATH miljøvariablen med flere stier. Gør man det og logger ind og så ud, så kan programmet findes både fra alle desktops og fra alle terminaler.
F.eks. har jeg Android SDKet installeret, så jeg har i min ~/.profile tilføjet følgende nederst:
Kode: Vælg alt
#add Android SDK directories
PATH="$PATH:$HOME/bin/android_sdk_linux_x86/tools"
PATH="$PATH:$HOME/bin/android_sdk_linux_x86/platform-tools"
/Lars