Jeg skifter til Fedora Linux

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Jeg skifter til Fedora Linux

Indlæg af lath »

Martinjo84 skrev:du har sikkert også arbejdet med mit næste forslag,
Men ellers et Arch linux et rigtig lækkert system :) også rolling release :)


Ja, jeg er nysgerrig nok til at haft et kig på det. Der var et eller andet ved dens pakkesystem jeg ikke kunne lide, men jeg kan bare ikke huske hvad det var lige nu.


ubuntuuser42 skrev:Det sker en gang imellem jeg må ty til at oversætte selv fordi den Ubuntu version, eller et lib, jeg arbejder med ikke er opdateret.
Man kan sædvanligvis komme langt med program.tar.gz filer, configure med prefix og make. Kan iøvrigt anbefale SEPP, http://oss.oetiker.ch/op-sepp/ til at håndtere hjemmecompilerede - og/eller flere versioner af - programmer og libs.
Fra min stol er det en fordel fremfor en ulempe når ubuntu er lidt træg. Men forstår udmærket du går Fedora vejen.

Min ~/bin mappe er pt på 4,9 GB i ekstra software jeg enten slet ikke kan få fra pakke arkiverne, eller kun kan få i fat i i en ældre version.

Et trick i den retning:
I sin ~/.profile fil kan man nederst i filen tilføje mappen hvori en egenkompileret programfil kan findes ved at udvide PATH miljøvariablen med flere stier. Gør man det og logger ind og så ud, så kan programmet findes både fra alle desktops og fra alle terminaler.

F.eks. har jeg Android SDKet installeret, så jeg har i min ~/.profile tilføjet følgende nederst:

Kode: Vælg alt

#add Android SDK directories
PATH="$PATH:$HOME/bin/android_sdk_linux_x86/tools"
PATH="$PATH:$HOME/bin/android_sdk_linux_x86/platform-tools"


/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Jeg skifter til Fedora Linux

Indlæg af AJenbo »

pollute skrev:
lath skrev:
AJenbo skrev:Er Fedora ik' mest der hvor Red Had tester inden de laver den faktiske Red Had udgave som er flere år bagefter med alt software.


Hvilken del af gå efter bolden og ikke manden er det du ikke forstår?

/Lars



Tror du selv du forstår det? Kan virkelig ikke se noget personligt i det indlæg. Men måske er det noget internt. :o

Jeg syntes også det var tydeligt at det bare var lidt drilleri for sjov.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Jeg skifter til Fedora Linux

Indlæg af zob »

Jeg har også hørt at arch eller gentoo skulle være mest bleeding edge:
http://superuser.com/questions/114319/which-linux-distros-are-good-for-bleeding-edge-software-in-their-package-manag

Men det kan jo også blive for vildt, hvis man også rent faktisk skal bruge distroen til andet end softwareudvikling. Jeg tror personligt jeg ville sætte noget op i virtualbox til formålet. Så kan man også benytte sig af snap-shot og tage sin udviklerdistro med sig hvor end man arbejder f.eks. på en usb (med dit image).
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Jeg skifter til Fedora Linux

Indlæg af lath »

AJenbo skrev:
pollute skrev:
lath skrev:
AJenbo skrev:Er Fedora ik' mest der hvor Red Had tester inden de laver den faktiske Red Had udgave som er flere år bagefter med alt software.


Hvilken del af gå efter bolden og ikke manden er det du ikke forstår?

/Lars



Tror du selv du forstår det? Kan virkelig ikke se noget personligt i det indlæg. Men måske er det noget internt. :o

Jeg syntes også det var tydeligt at det bare var lidt drilleri for sjov.


Det var ikke tydeligt, men lad det nu bare ligge.

Man kan sige det på den måde at man skal passe mere på med at være sjov, hvis man kun skriver noget på tekst, da det ofte bliver fortolket mere negativt end det var ment.
Husk på at hele den non-verbale kommunikation ikke er til stede ligesom ved face-to-face snak, hvor jeg og andre nemt ville kunne se om du mener det for sjov eller ej.

Prøv at lægge mærke til hvor nemt og ofte kun-tekst kommunikation går galt imellem andre personer (det er nemmere at observere andre).
Det er noget af en øjenåbner til bedre kommunikation i ren tekstform.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Jeg skifter til Fedora Linux

Indlæg af AJenbo »

lath skrev:
AJenbo skrev:
pollute skrev:
lath skrev:
AJenbo skrev:Er Fedora ik' mest der hvor Red Had tester inden de laver den faktiske Red Had udgave som er flere år bagefter med alt software.


Hvilken del af gå efter bolden og ikke manden er det du ikke forstår?

/Lars



Tror du selv du forstår det? Kan virkelig ikke se noget personligt i det indlæg. Men måske er det noget internt. :o

Jeg syntes også det var tydeligt at det bare var lidt drilleri for sjov.


Det var ikke tydeligt, men lad det nu bare ligge.

Man kan sige det på den måde at man skal passe mere på med at være sjov, hvis man kun skriver noget på tekst, da det ofte bliver fortolket mere negativt end det var ment.
Husk på at hele den non-verbale kommunikation ikke er til stede ligesom ved face-to-face snak, hvor jeg og andre nemt ville kunne se om du mener det for sjov eller ej.

Prøv at lægge mærke til hvor nemt og ofte kun-tekst kommunikation går galt imellem andre personer (det er nemmere at observere andre).
Det er noget af en øjenåbner til bedre kommunikation i ren tekstform.

/Lars

Det var nettop der for jeg smed et 64x64 troll smily ind sammen med teksten.