Crash efter opgradering til 14.04 Emnet er løst

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Frank Ib
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. maj 2014, 09:18

Crash efter opgradering til 14.04

Indlægaf Frank Ib » 7. maj 2014, 09:36

Hej
Er der andre der har oplevet problemer efter opgradering? Min gik ned efter sidste sekvens (genstart). Den genstartede aldrig, og efter at have tvunget den til nedlukning et par gange uden held, måtte jeg reinstallere fra min første image dvd med 13.04.
Jeg kører nu med 13.10 og vil gerne lave en ny image dvd med min nuværende konfiguration, så at jeg ikke skal starte helt forfra hvis næste opgradering til 14.04 går galt.

Så altså 2 spørgsmål:
1) Maskinen genstarter ikke ved opgradering. Hvad kan jeg gøre anderledes?
2) kan jeg lave en rescue dvd med min 13.10, så jeg kan boote fra denne?

På forhånd tak for hjælpen

Frank

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Crash efter opgradering til 14.04

Indlægaf Kurt Christensen » 7. maj 2014, 09:53

En bagklog kommentar, du kunne havde startet live med 13.10 og downloadet 14.04 op brændt den på dvd.
Du kan lave en klon med http://apt.ubuntu.com/p/clonezilla
men det er nok nemmere bare at kopiere hjemmemappen og starte forfra
Nogle har er script de bruger til at gemme deres opsætning, som de så kører bagefter, tror ikke det er godt ved opgraderinger?
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Crash efter opgradering til 14.04

Indlægaf AJenbo » 7. maj 2014, 10:13

Velkommen til forummet

Hvor i opstarten går den i stå? Prøv som Kurt forstår at hente 14.04 Iso og overføre den til en dvd eller usb så du kan teste om din maskine generelt har problemer med den

Frank Ib
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. maj 2014, 09:18

Re: Crash efter opgradering til 14.04

Indlægaf Frank Ib » 7. maj 2014, 15:56

Den går i stå efter at have installeret alle pakker og fjernet de gamle, og jeg trykker genstart. Maskinen lukker ned som den skal men kommer aldrig til live igen. Den står bare med sort skærm uden cursor og reagerer ikke på noget. Der er heller ingen aktivitet på harddisken.

Kurt: Kopiere hjemmemappen skriver du? Fra hvor til hvad? Er absolut novice i Linux, så skriv langsomt og tydeligt :-)

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Crash efter opgradering til 14.04

Indlægaf Kurt Christensen » 7. maj 2014, 16:01

Frank Ib skrev:Den går i stå efter at have installeret alle pakker og fjernet de gamle, og jeg trykker genstart. Maskinen lukker ned som den skal men kommer aldrig til live igen. Den står bare med sort skærm uden cursor og reagerer ikke på noget. Der er heller ingen aktivitet på harddisken.

Kurt: Kopiere hjemmemappen skriver du? Fra hvor til hvad? Er absolut novice i Linux, så skriv langsomt og tydeligt :-)

Det er den mappe der hedder hjem, hvorhen kommer an på hvor meget du har at gemme, det kan jo være lige fra en cd-rom til en usb-harddisk på 1000 GB der skal til.
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Crash efter opgradering til 14.04  Emnet er løst

Indlægaf AJenbo » 7. maj 2014, 17:11

Træk strømmen fra, sæt den til igen. Tænd computeren. Hvad sker der når du tænder. Der burde som minimum komme et billede frem når BIOS starter, ellers er computeren jo død.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Crash efter opgradering til 14.04

Indlægaf lath » 7. maj 2014, 17:15

Frank Ib skrev:Den går i stå efter at have installeret alle pakker og fjernet de gamle, og jeg trykker genstart. Maskinen lukker ned som den skal men kommer aldrig til live igen. Den står bare med sort skærm uden cursor og reagerer ikke på noget. Der er heller ingen aktivitet på harddisken.

Poster alligevel, selvom Ajenbo leverer løsningen.

I release notes står der at det ikke altid lykkedes for installeren at genstarte, hvorfor man self bare skal fjerne strømmen til computeren og tilslutte strømmen igen, og så starte.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster