Ingen VNC og SSH på ny router. Emnet er løst

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
mote
Indlæg: 138
Tilmeldt: 9. nov 2009, 10:17
IRC nickname: mote
Geografisk sted: Århus

Ingen VNC og SSH på ny router.

Indlægaf mote » 20. jun 2012, 16:19

Hejsa, jeg har fået fibernet (40/40Mb/s) hos Waoo som har sat en Icotera IGW 2000 fiber box med trådløs router op.
Der er ikke ret mange indstillingsmuligheder i den, og ingen dokumentation.
Jeg satte den op i stedet for en TDC homebox. og lavede samme IP range i DCHP scoped, og alt ting virker fint. -og hurtigt..
-Men VNC og SSH mellem mine maskiner internt på mit net virker ikke mere. Det eneste som kan stilles i routeren er port forwarding, men det antager jeg åbner for portene ud til internettet så det har jeg ikke lyst til.
Jeg har ikke lavet noget setup på SSH bare installeret det, og Vino har jeg sat op med vino-preferences.
Nogen gode ideer??
Tak.

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Ingen VNC og SSH på ny router.

Indlægaf eyvind » 20. jun 2012, 21:00

Måske du kan sætte din egen router op i serie og lade den håndtere dit lokale netværk.
Rigtige mænd tager ikke backup.

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Ingen VNC og SSH på ny router.

Indlægaf thomasjohansen » 21. jun 2012, 14:14

Det lyder meget spøjst at den rammer trafikken internt i netværket.

Men én løsning kunne være som nævnt, at sætte en router op bag den nye. Så har du fuld kontrol.
Og hvis du skal åbne op fra internettet så se om du kan lave en dmz på wawoo routeren til den næste.

ellers kom med nogle flere data eks. output af "ifconfig" og "route" fra begge maskiner.
Evt en simpel ping mellem de to pc'er.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

mote
Indlæg: 138
Tilmeldt: 9. nov 2009, 10:17
IRC nickname: mote
Geografisk sted: Århus

Re: Ingen VNC og SSH på ny router.  Emnet er løst

Indlægaf mote » 21. jun 2012, 14:35

Jeg ringede til Icotera og snakke med en rigtig flinker fyr, som også viste hvad han havde med at gøre. -Til forskel fra Waoo's support som ikke vidste noget som helst.
Når waoo modtager routerne er alt lukket på dem og intet fungerer (som hos mig), det første den gør når den bliver tilsluttet er at kontakte sin "controller" som sender den en config fil. Min box har så på en eller anden måde fået config filen galt i halsen, så jeg resatte den og genstartede den 3 gange, og nu fungere det.
Men ellers tak for hjælpen.

PS: 40-40Mb/s er lækkert. ;-)

bobslaede
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. feb 2007, 14:52

Re: Ingen VNC og SSH på ny router.

Indlægaf bobslaede » 8. okt 2012, 08:20

Hvordan fik du din router til at kontakte sin controller og få en ny config fil?

mote
Indlæg: 138
Tilmeldt: 9. nov 2009, 10:17
IRC nickname: mote
Geografisk sted: Århus

Re: Ingen VNC og SSH på ny router.

Indlægaf mote » 8. okt 2012, 08:43

Hejsa.
Jeg resatte den, og lod den stå en halv times tid, tændte og slukkede den 3-4 gange med 15 minutters intervaller. På et eller andet tidspunk fik den sit setup.
Det er dog en elendig router, rækkeviden er lav, den kan ikke holde forbindelsen eller crasher (som jeg husker det) hvis der er for mange forbindelser til den eller for meget aktivitet. Jeg blev hurtigt meget træt af den fik den byttet til en meget bedre Tilgin router.

bobslaede
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. feb 2007, 14:52

Re: Ingen VNC og SSH på ny router.

Indlægaf bobslaede » 8. okt 2012, 08:56

Ja den er ret ringe.
Hvis jeg prøver at uploade en masse små filer via FTP igennem den, står den helt af.
Hvordan fik du byttet den?

mote
Indlæg: 138
Tilmeldt: 9. nov 2009, 10:17
IRC nickname: mote
Geografisk sted: Århus

Re: Ingen VNC og SSH på ny router.

Indlægaf mote » 8. okt 2012, 09:05

"at uploade en masse små filer via FTP igennem den, står den helt af". -ja det var sådan noget som gik galt.

Det er jo lige det.....
Du har jo købt og betalt for en fiberforbindelse som leveres med en router, når den så routeren ikke virker, må de jo giver dig en som gør. Du må prøve at ringe og snakke med dem, forklare at den Icotera router ikke virker som den skal. Ring til sælgerne eller elværket (Eller dem som levere løsninger), supportene ved ingen ting.
Hvor er du tilsluttet?

bobslaede
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. feb 2007, 14:52

Re: Ingen VNC og SSH på ny router.

Indlægaf bobslaede » 8. okt 2012, 09:16

Det er elværket som leverer løsningen. Jeg er tilsluttet via Trefor i trekantområdet.
Det er utroligt at de leverer en router hvor den eneste indstillingsmulighed næsten er at jeg kan sætte start og slut på min dhcp ip range...

mote
Indlæg: 138
Tilmeldt: 9. nov 2009, 10:17
IRC nickname: mote
Geografisk sted: Århus

Re: Ingen VNC og SSH på ny router.

Indlægaf mote » 8. okt 2012, 09:19

Ja, og når den så faktisk ikke virker. Den er totalt rædselsfuld.

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster