mdb database filer Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
utopia
Indlæg: 174
Tilmeldt: 25. jan 2008, 13:14
Geografisk sted: Nordsjælland

mdb database filer  Emnet er løst

Indlægaf utopia » 26. jan 2008, 12:34

Jeg har forsøgt at åbne en microsoft Access database med filnavn .mdb, med OpenOffice.org database, uden held. Jeg kan se det er muligt at konvertere 3 andre programmer fra Winoffice pakken, bare ikke database filer. Jeg har brug for lidt hjælp, er det muligt i OpenOffice? Eller er det et andet program jeg skal bruge
Senest rettet af utopia 26. jan 2008, 16:00, rettet i alt 1 gang.

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

mdb database filer

Indlægaf Pihl » 26. jan 2008, 12:45

Jeg kan se, at det har været muligt at åbne mdb-filer i OpenOffice 2.0, men af en eller anden grund som jeg ikke finde, ser det ikke ud til, at man kan gøre det i OOo 2.3. :?

Du kan dog prøve at installere mdbtools og mdbtools-gmdb fra Synaptic, og se om det giver dig mulighed for at åbne mdb filerne...

Ellers er der også muligheden at konvertere mdb-filen til SQL.

Men prøv at installere de to pakker, og se om det hjælper. Jeg ved at OOo fokuserer rigtig mange kræfter på interoperalitet mellem office produkter og platforme, så jeg forstår virkelig ikke, hvis mdb understøttelsen er forsvundet i 2.3.

utopia
Indlæg: 174
Tilmeldt: 25. jan 2008, 13:14
Geografisk sted: Nordsjælland

mdb database filer

Indlægaf utopia » 26. jan 2008, 13:28

Virker ikke umiddelbart, MDB File Viwer fik jeg også lige med, og der kan man se tabeller. Men desværre ikke indholdet af dem.

utopia
Indlæg: 174
Tilmeldt: 25. jan 2008, 13:14
Geografisk sted: Nordsjælland

mdb database filer

Indlægaf utopia » 26. jan 2008, 13:40

MDB File Viwer kan godt klare opgaven, Jeg skal bare bruge tid til at gennemgå de nye muligheder ordentligt så kommer det . Tak for hjælpen. :D

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster