billeder og grafik Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: billeder og grafik

Indlægaf Kurt Christensen » 12. feb 2011, 20:52

How to be me skrev:
AJenbo skrev:De billeder du har uploadet er blevet reduceret i størrelse så vi kan ikke se de detaljer du snakker om, desuden mangler vi noget at sammenligne med fra dit Windows så vi kan se hvad det er du gerne vil have.

Hvis jeg efter hånden for står hvad det er du snakker om, så er det at du syndes billederne bliver grimme når du forstøre hjemmesiderne i Firefox.

I stedet for Firefox kan du bruge Chromium som har en bedre måde at skalere billeder på. Jeg mener også man kan ændre det for Firefox men jeg kan desværre ikke huske hvordan.
Hvis du vil have Chromium på dansk skal du installere den danske sprogpakke


cromium, det må prøves, hvis man nøjes med kun text i zoom så krymper firefox sideværts, underligt


det hjalp en del "tommelfingeropikon"
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: billeder og grafik

Indlægaf AJenbo » 12. feb 2011, 20:59

Ok, så kan du bare makkere emnet som løst ved at trykke på [V ] knappen. Jeg flytter det lige da det ikke handler om grafikkort eller lydkort.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: billeder og grafik

Indlægaf Kurt Christensen » 12. feb 2011, 21:14

AJenbo skrev:De billeder du har uploadet er blevet reduceret i størrelse så vi kan ikke se de detaljer du snakker om, desuden mangler vi noget at sammenligne med fra dit Windows så vi kan se hvad det er du gerne vil have.

Hvis jeg efter hånden for står hvad det er du snakker om, så er det at du syndes billederne bliver grimme når du forstøre hjemmesiderne i Firefox.

I stedet for Firefox kan du bruge Chromium som har en bedre måde at skalere billeder på. Jeg mener også man kan ændre det for Firefox (Internet Explorer brugte samme metode frem til version 8) men jeg kan desværre ikke huske hvordan.
Hvis du vil have Chromium på dansk skal du installere den danske sprogpakke


kan man også køre IE8 på ubunto?
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: billeder og grafik

Indlægaf AJenbo » 12. feb 2011, 21:36

Ja men det er ikke nogen dans på roser, måske rose torne, Microsoft har ikke lavet en udgave der virker med Ubuntu og den normale IE8 er svære at få til at under Wine.
P.s. det staves Ubuntu

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: billeder og grafik

Indlægaf Kurt Christensen » 12. feb 2011, 21:41

AJenbo skrev:Ja men det er ikke nogen dans på roser, måske rose torne, Microsoft har ikke lavet en udgave der virker med Ubuntu og den normale IE8 er svære at få til at under Wine.
P.s. det staves Ubuntu


he he jeg opgiver, jeg var lige inde og se. men kunne ikke vælge ubuntu som styresystem, det ville også være lidt ond :twisted:
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: billeder og grafik

Indlægaf AJenbo » 12. feb 2011, 22:51

Ja som sagt så har Microsoft ikke lavet en Ubuntu udgave. Men man kan køre den gennem Wine. Wine er et program der gør at Ubuntu for et program ser ud som en udgave af Windows, det er som oftest Windows XP man skal gå efter hvis man vil have et program til at køre den vej.
Det er lidt arveligt at Microsoft ikke stiller nogle af deres programmer til rådighed for andre platforme for det for det gør dem bare svære at understøtte for folk der ikke udvikler på Windows. Rigtig mange programmer fra Ubuntu er tilgængelig til Windows.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: billeder og grafik

Indlægaf Kurt Christensen » 13. feb 2011, 09:59

AJenbo skrev:Ja som sagt så har Microsoft ikke lavet en Ubuntu udgave. Men man kan køre den gennem Wine. Wine er et program der gør at Ubuntu for et program ser ud som en udgave af Windows, det er som oftest Windows XP man skal gå efter hvis man vil have et program til at køre den vej.
Det er lidt arveligt at Microsoft ikke stiller nogle af deres programmer til rådighed for andre platforme for det for det gør dem bare svære at understøtte for folk der ikke udvikler på Windows. Rigtig mange programmer fra Ubuntu er tilgængelig til Windows.


så må jeg lige kigge på wine :D
Når lejligheden byder sig.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster