billeder og grafik Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

billeder og grafik

Indlægaf Kurt Christensen » 12. feb 2011, 14:35

kan dette gøres bedre?http://www.dating.dk/UI/Forms/Users/ShowUser.aspx?UserID=2323534&Increase=True
ved ikke om det lykkedes at paste billede, men opløsningen er ikke pæn, er det noget man nemt kan downloade så grafikken bliver pænere

nå det kan jeg ikke finde ud af
Når lejligheden byder sig.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: billeder og grafik

Indlægaf soundpartner » 12. feb 2011, 14:40

How to be me skrev:kan dette gøres bedre?http://www.dating.dk/UI/Forms/Users/ShowUser.aspx?UserID=2323534&Increase=True
ved ikke om det lykkedes at paste billede, men opløsningen er ikke pæn, er det noget man nemt kan downloade så grafikken bliver pænere

nå det kan jeg ikke finde ud af


du bliver nød til at tage et screenshot af det og vise os det for at vi kan se om vi kan hjælpe med at gøre din grafik.
i mellemtiden kan du gå ind under system>administration>ydderligere drivere og se om ubuntu foreslår dig andre drivers til dit grafikkort end dem som du har inde pt, og hvis så så kan du aktivere dem.

du kan også prøve at gå i terminalen og skrive :

Kode: Vælg alt

lspci
det resulterer i en liste over ardware som du nemt kan kopiere her ind så kan vi se hvilket kort du har og om det evt kunne være et kort der kan drille
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: billeder og grafik

Indlægaf AJenbo » 12. feb 2011, 14:57

How to be me skrev:kan dette gøres bedre?
http://www.dating.dk/UI/Forms/Users/ShowUser.aspx?UserID=2323534&Increase=True
ved ikke om det lykkedes at paste billede, men opløsningen er ikke pæn, er det noget man nemt kan downloade så grafikken bliver pænere

nå det kan jeg ikke finde ud af

Som soundpartner siger så kan vi ikke adgang til den side da vi ikke er logget ind på siden.
Er det hele skærmen der har en dårlig opløsning eller er det bare det billed du har lagt på deres side du ikke er glad for.
Hvis det er biledet har det jo nok ikke noget med Ubuntu at gøre men bare med det billed du har taget og lagt op på siden. Hvad er kilden til billedet?

Nede under boksen hvor du skriver teksten til dit indlæg kan du vedhæfte dit billed så vi kan se det.

Redigering:
Lidt fiks faks og nu har jeg det direkte link til selve billedet:
Billede

I Firefox kan du højer klikke på et billed og vælge kopier billedadresse for at få linket til selve billedet som alle andre stortest altid kan se.

Er det et billed du har taget med Webkamkeraet på din computer? Og ligger din kritik så i at du syndes billeder taget med dit Webkamera i Ubuntu er betydeligt ringere end hvis du under samme forhold med samme kamera tager billeder fra Windows 7?
Hvilket program i Ubuntu har du brugt til at tage billedet med?

Du kan prøve at installere guvcview her har du nogle ekstra muligheder for at justere billedet for kameraet.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: billeder og grafik

Indlægaf Kurt Christensen » 12. feb 2011, 16:30

tak skal lige tygge lidt på det
Når lejligheden byder sig.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: billeder og grafik

Indlægaf Kurt Christensen » 12. feb 2011, 16:49

hvor finder jeg den terminal?
ja det er det billede, det ser jo flot ud, når det bliver brugt på debatter som miniudgave så er det betydeligt pænere med w7, det må være noget med hvordan siden bliver læst og vist?
Når lejligheden byder sig.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: billeder og grafik

Indlægaf Kurt Christensen » 12. feb 2011, 17:18

putter det lige her i stedet
jojo det kører fint jeg syntes bare ikke grafikken på profilfoto på dating og love er gode, de er faktisk ret dårlige.
på facebook er de bedre, måske det er noget med hjemmesiderne at gøre, hvad ved jeg, men efter som jeg mest bruger pc-en til surfind på nettet og debattet, så vil jeg da godt kunne genkende folk på deres profilbillede
fandt lige ud af at det ser bedre ud nå jeg fjerner zoom, men så bliver det for småt og w7 klarer det jo flot
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: billeder og grafik

Indlægaf AJenbo » 12. feb 2011, 18:37

Du bliver altså nød til at tage nogle skærm billeder (Tryk på print screen på dit tastatur) og vedhæfte dem så vi kan se hvad du ser. Jeg har lige skiftet til en Windows 7 maskine og jeg kan ikke se nogen forskel andet en at jeg syndes tekst er grimmere i Windows.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: billeder og grafik

Indlægaf Kurt Christensen » 12. feb 2011, 19:13

hvordan ligger man screenschot ind her?
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: billeder og grafik

Indlægaf AJenbo » 12. feb 2011, 19:26

Du skal første uploade dem et sted, for eksempel http://imageshack.us/

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: billeder og grafik

Indlægaf Kurt Christensen » 12. feb 2011, 19:51

Når lejligheden byder sig.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: billeder og grafik

Indlægaf soundpartner » 12. feb 2011, 20:04

hvilken browser bruger du i windows?
hvilken skærmopløsning har du i windows?

umidelbart syntes jeg det ser ok ud herfra
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: billeder og grafik

Indlægaf Kurt Christensen » 12. feb 2011, 20:08

IE8 og 125%
http://img130.imageshack.us/i/skrmbillede4.png/
måske det er tydeligere her
Når lejligheden byder sig.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: billeder og grafik

Indlægaf Kurt Christensen » 12. feb 2011, 20:34

måske jeg har fundet ud af det, man kan nøjes med at vælge kun tekst i zomm, så ser det bedre ud
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: billeder og grafik  Emnet er løst

Indlægaf AJenbo » 12. feb 2011, 20:37

De billeder du har uploadet er blevet reduceret i størrelse så vi kan ikke se de detaljer du snakker om, desuden mangler vi noget at sammenligne med fra dit Windows så vi kan se hvad det er du gerne vil have.

Hvis jeg efter hånden for står hvad det er du snakker om, så er det at du syndes billederne bliver grimme når du forstøre hjemmesiderne i Firefox.

I stedet for Firefox kan du bruge Chromium som har en bedre måde at skalere billeder på. Jeg mener også man kan ændre det for Firefox (Internet Explorer brugte samme metode frem til version 8) men jeg kan desværre ikke huske hvordan.
Hvis du vil have Chromium på dansk skal du installere den danske sprogpakke

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: billeder og grafik

Indlægaf Kurt Christensen » 12. feb 2011, 20:42

AJenbo skrev:De billeder du har uploadet er blevet reduceret i størrelse så vi kan ikke se de detaljer du snakker om, desuden mangler vi noget at sammenligne med fra dit Windows så vi kan se hvad det er du gerne vil have.

Hvis jeg efter hånden for står hvad det er du snakker om, så er det at du syndes billederne bliver grimme når du forstøre hjemmesiderne i Firefox.

I stedet for Firefox kan du bruge Chromium som har en bedre måde at skalere billeder på. Jeg mener også man kan ændre det for Firefox men jeg kan desværre ikke huske hvordan.
Hvis du vil have Chromium på dansk skal du installere den danske sprogpakke


cromium, det må prøves, hvis man nøjes med kun text i zoom så krymper firefox sideværts, underligt
Når lejligheden byder sig.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster