Hej,
Jeg har prøvet den nye Ubuntu 9.10, og uanset om jeg prøver Live-CD, installerer den fra live-CD'en eller via WUBI, så får jeg blot ubuntu logo, efterfulgt af sort skærm. Jeg har en Core2Duo 3.00 og en Asus P5Q PRO TURBO bundkort.
Kan slet ikke installere 9.10 (løst)
-
- Geografisk sted: Viby, Århus
Kan slet ikke installere 9.10 (løst)
Senest rettet af svedel77 2. jan 2010, 11:34, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Kan slet ikke installere 9.10
svedel77 skrev:Hej,
Jeg har prøvet den nye Ubuntu 9.10, og uanset om jeg prøver Live-CD, installerer den fra live-CD'en eller via WUBI, så får jeg blot ubuntu logo, efterfulgt af sort skærm. Jeg har en Core2Duo 3.00 og en Asus P5Q PRO TURBO bundkort.
Noget hardware som virker med Windåse virker ikke med Linux kernen, så hvad har du af hardware?
- mængde af RAM?
- mængde Gigabytes plads på din harddisk? (burde ikke være et problem)
- grafikkort (producent og model)?
Iøvrigt:
- Test iøvrigt at din RAM virker. Det program findes på LiveCDen. Den stresstest kan du udføre i nat (en 6-8 timers test burde afløre fejl i RAM, hvis der er nogle).
- Vær sikker på at din hardware ikke bliver for varm (hardwaren skal have korrekt køling).
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Geografisk sted: Viby, Århus
Re: Kan slet ikke installere 9.10 (LOEST)
Jeg har taget min monitor nr. 2 fra, og det hjalp kun at have en enkelt skòrm sat til. Nu funker det hele.