Kan slet ikke installere 9.10 (løst)

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
svedel77
Geografisk sted: Viby, Århus

Kan slet ikke installere 9.10 (løst)

Indlæg af svedel77 »

Hej,

Jeg har prøvet den nye Ubuntu 9.10, og uanset om jeg prøver Live-CD, installerer den fra live-CD'en eller via WUBI, så får jeg blot ubuntu logo, efterfulgt af sort skærm. Jeg har en Core2Duo 3.00 og en Asus P5Q PRO TURBO bundkort.

:shock:
Senest rettet af svedel77 2. jan 2010, 11:34, rettet i alt 1 gang.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Kan slet ikke installere 9.10

Indlæg af lath »

svedel77 skrev:Hej,

Jeg har prøvet den nye Ubuntu 9.10, og uanset om jeg prøver Live-CD, installerer den fra live-CD'en eller via WUBI, så får jeg blot ubuntu logo, efterfulgt af sort skærm. Jeg har en Core2Duo 3.00 og en Asus P5Q PRO TURBO bundkort.

:shock:

Noget hardware som virker med Windåse virker ikke med Linux kernen, så hvad har du af hardware?

• mængde af RAM?
  • mængde Gigabytes plads på din harddisk? (burde ikke være et problem)
  • grafikkort (producent og model)?

Iøvrigt:
  • Test iøvrigt at din RAM virker. Det program findes på LiveCDen. Den stresstest kan du udføre i nat (en 6-8 timers test burde afløre fejl i RAM, hvis der er nogle).
  • Vær sikker på at din hardware ikke bliver for varm (hardwaren skal have korrekt køling).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
svedel77
Geografisk sted: Viby, Århus

Re: Kan slet ikke installere 9.10 (LOEST)

Indlæg af svedel77 »

Jeg har taget min monitor nr. 2 fra, og det hjalp kun at have en enkelt skòrm sat til. Nu funker det hele.