9.04 i xp(løst)
-
- IRC nickname: kok
- Geografisk sted: svenstrup j
9.04 i xp(løst)
har købt en emachines el 1600 m xp på og det virker faktisk endnu...så har jeg installeret 9.04 inside windows-men når jeg booter op er ubuntu ikke nævnt som en valgmulighed-den starter direkte op på xp- har nogen herinde en ide til hvordan man ænre på det-???
Senest rettet af kok 6. okt 2009, 19:37, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Horsens
Re: 9.04 i xp
Hvis du har installeret ubuntu i xp, så startes det vel også fra xp? - sådan virker wubi vel...nu her jeg ikke leget så meget med wubi.
Jeg har installeret ubuntu ved at boote direkte fra cd´en og derved installere Ubuntu side-by side af vista, og så får du Grub boot menu op i booten, hvor du kan vælge windows eller Ubuntu.
Alternativt kan du måske installere en boot-menu fra wubi, efter du har startet det i xp, men det virker lidt som en lappe-løsning.
Jeg har installeret ubuntu ved at boote direkte fra cd´en og derved installere Ubuntu side-by side af vista, og så får du Grub boot menu op i booten, hvor du kan vælge windows eller Ubuntu.
Alternativt kan du måske installere en boot-menu fra wubi, efter du har startet det i xp, men det virker lidt som en lappe-løsning.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: 9.04 i xp
Der skulle gerne komme valgmulighed ved opstart. Nu ved jeg ikke lige hvad en emachines er, men den burde virke på samme måde.kok skrev:har købt en emachines el 1600 m xp på og det virker faktisk endnu...så har jeg installeret 9.04 inside windows-men når jeg booter op er ubuntu ikke nævnt som en valgmulighed-den starter direkte op på xp- har nogen herinde en ide til hvordan man ænre på det-???
Prøv at installere ubuntu igen.
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- IRC nickname: kok
- Geografisk sted: svenstrup j
Re: 9.04 i xp(løst)
tjaaa-så kom det op at køre i 4.forsøg-endda med den cd jeg plejer at installere fra, men bedre sent end aldrig