9.04 i xp(løst)

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
kok
IRC nickname: kok
Geografisk sted: svenstrup j

9.04 i xp(løst)

Indlæg af kok »

har købt en emachines el 1600 m xp på og det virker faktisk endnu...så har jeg installeret 9.04 inside windows-men når jeg booter op er ubuntu ikke nævnt som en valgmulighed-den starter direkte op på xp- har nogen herinde en ide til hvordan man ænre på det-???
Senest rettet af kok 6. okt 2009, 19:37, rettet i alt 1 gang.
OleAndersen
Geografisk sted: Horsens

Re: 9.04 i xp

Indlæg af OleAndersen »

Hvis du har installeret ubuntu i xp, så startes det vel også fra xp? - sådan virker wubi vel...nu her jeg ikke leget så meget med wubi.
Jeg har installeret ubuntu ved at boote direkte fra cd´en og derved installere Ubuntu side-by side af vista, og så får du Grub boot menu op i booten, hvor du kan vælge windows eller Ubuntu.

Alternativt kan du måske installere en boot-menu fra wubi, efter du har startet det i xp, men det virker lidt som en lappe-løsning.
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: 9.04 i xp

Indlæg af Stra »

kok skrev:har købt en emachines el 1600 m xp på og det virker faktisk endnu...så har jeg installeret 9.04 inside windows-men når jeg booter op er ubuntu ikke nævnt som en valgmulighed-den starter direkte op på xp- har nogen herinde en ide til hvordan man ænre på det-???
Der skulle gerne komme valgmulighed ved opstart. Nu ved jeg ikke lige hvad en emachines er, men den burde virke på samme måde.
Prøv at installere ubuntu igen.

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
kok
IRC nickname: kok
Geografisk sted: svenstrup j

Re: 9.04 i xp(løst)

Indlæg af kok »

tjaaa-så kom det op at køre i 4.forsøg-endda med den cd jeg plejer at installere fra, men bedre sent end aldrig