Foreningens økonomiske situation

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
sbc
Forfatter
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2007, 20:57
IRC nickname: sbc
Geografisk sted: Odense

Foreningens økonomiske situation

Indlægaf sbc » 28. dec 2008, 16:02

Hej alle medlemmer af (og andre interesserede i) Foreningen af danske
Ubuntubrugere.

Foreningen råder over 6.375,79 kr. her ved udgangen af 2008. Jeg håber
at have et regnskab klar til udgangen af januar, men det er ikke et
løfte :)
Hvis der er nogen der har specielle krav eller ønsker til regnskabets
udformning så giv gerne lyd - det er sjovere at gøre tingene rigtigt
første gang end at skulle lave det om på et senere tidspunkt.

Det nye år betyder også at det snart er tid til at indbetale
kontingent for kalenderåret 2009. Proceduren er den samme som ved
indmeldelse.
Overfør 100 kr. til foreningens konto, med info om Launchpad navn:
0400
4014554950
https://wiki.ubuntu.com/DanishTeam/Forening/Indmeldelse

Ved udgangen af januar går jeg i gang med at fjerne medlemmer der ikke
har betalt kontingent for 2009 - det er dog altid muligt at melde sig
ind igen på et senere tidspunkt.

Mvh.
Søren (Kasserer)

Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: Foreningens økonomiske situation

Indlægaf Jakob77 » 29. dec 2008, 20:02

.


Jeg vil nok anbefale maksimal åbenhed, ved at regnskabet offentliggøres detaljeret her i forum, så alle kan se det og evt. stille evaluerende spørgsmål, som kan hjælpe Ubuntu.

Kan man også give økonomisk støtte til Ubuntu, selvom man ikke underskriver noget?, og hvordan gør man så bedst det med f.eks. et Dankort..? :)


.

sbc
Forfatter
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2007, 20:57
IRC nickname: sbc
Geografisk sted: Odense

Re: Foreningens økonomiske situation

Indlægaf sbc » 30. dec 2008, 17:49

Det bliver selvfølgelig lagt åbent frem!

Man kan overføre penge til Foreningen på vores konto:
0400 4014554950

Skriv gerne i 'besked til modtager' at det er støtte, så jeg ikke bruger tid på at lede efter et nyt medlem som ikke er der.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Foreningens økonomiske situation

Indlægaf Christian.Arvai » 17. jan 2009, 18:11

Nu er jeg helt sikkert ikke den eneste der har glemt at indbetale kontigent for 2009, så jeg vil gerne minde jer andre om at betale her i januar.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

hvm
Indlæg: 232
Tilmeldt: 29. maj 2008, 09:54
Geografisk sted: København

Re: Foreningens økonomiske situation

Indlægaf hvm » 19. jul 2009, 14:59

Hej.

Er det stadig samme reg./kontonummer, hvis man vil give en skærv til støtte :) ?

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Foreningens økonomiske situation

Indlægaf Christian.Arvai » 19. jul 2009, 15:10

hvm skrev:Hej.

Er det stadig samme reg./kontonummer, hvis man vil give en skærv til støtte :) ?

Ja.... Men du kunne jo også støtte foreningen ved at melde dig ind, du behøver jo ikke at være aktivt deltagende for at være velkommen. :D

Hvis du vil sende det som "støtte", skal du nok lige skrive dette på indbetalingen, ellers tror sbc at det er en indmeldelse til foreningen, som det drejer sig om.


EDIT:

Det er Kjoller som kasserer i foreningen nu.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Foreningens økonomiske situation

Indlægaf Jarlen » 19. jul 2009, 15:31

christian.arvai skrev:
hvm skrev:Hej.

Er det stadig samme reg./kontonummer, hvis man vil give en skærv til støtte :) ?

Ja.... Men du kunne jo også støtte foreningen ved at melde dig ind, du behøver jo ikke at være aktivt deltagende for at være velkommen. :D

Hvis du vil sende det som "støtte", skal du nok lige skrive dette på indbetalingen, ellers tror sbc at det er en indmeldelse til foreningen, som det drejer sig om.

Kjoller er kasserer ;-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Foreningens økonomiske situation

Indlægaf Christian.Arvai » 19. jul 2009, 15:33

Jarlen skrev:
christian.arvai skrev:
hvm skrev:Hej.

Er det stadig samme reg./kontonummer, hvis man vil give en skærv til støtte :) ?

Ja.... Men du kunne jo også støtte foreningen ved at melde dig ind, du behøver jo ikke at være aktivt deltagende for at være velkommen. :D

Hvis du vil sende det som "støtte", skal du nok lige skrive dette på indbetalingen, ellers tror sbc at det er en indmeldelse til foreningen, som det drejer sig om.

Kjoller er kasserer ;-)

Ups :oops: Den var noget pinlig.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Re: Foreningens økonomiske situation

Indlægaf sådanUBUNTU » 19. jul 2009, 20:32

Nu er jeg ikke selv medlem, men jeg vil anbefale at man kontakter medlemmerne med en "Vi kan se, at du endnu ikke har betalt"-besked, før man sletter "dårlige betalere", og herefter kontakter dem ca. 14 dage efter med en udmeldelsesmail "glad for din støtte, håber at du vil vende tilbage senere". På den måde beholder man flere medlemmer, end hvis man bare sletter dem fra listen.

Det er bare sådan lidt almindelig medlemspleje, som gør, at man faktisk gider at tage sig sammen til at betale. :-) Bare et lille råd.

Nå, jeg skal vist også snart få meldt mig ind...
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50

Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: Foreningens økonomiske situation

Indlægaf Jakob77 » 3. aug 2009, 15:08

Hvilke muligheder er der for at støtte Ubuntu økonomisk, uden at man samtidigt støtter dette forums administration..?

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Foreningens økonomiske situation

Indlægaf Jarlen » 3. aug 2009, 15:14

Det kommer an på hvad du mener med dette forums administration. Du kan støtte foreningen ved at indbetale penge på den nævnte konto, disse penge vil så blive brugt på alle foreningens udgifter, inkl. at betale for ubuntudanmark.dk, men det vil selvsagt ikke blive brugt til at betale lønninger til forum moderatorer da disse er ulønnede frivilige.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Re: Foreningens økonomiske situation

Indlægaf sådanUBUNTU » 3. aug 2009, 15:46

Jakob77 skrev:Hvilke muligheder er der for at støtte Ubuntu økonomisk, uden at man samtidigt støtter dette forums administration..?


Hehe... Hvilke erfaringer ligger til grund for spørgsmålet? Det er sindssygt provokerende på en meget subtil måde. Ud over at jeg ikke kender Jakobs begrundelse for at stille dette spørgsmål (ud af det blå?), synes jeg, at spørgsmålet er helt forrygende provokerende :-D.

PS: Jeg støtterr personligt varmt dette forums administration, dog endnu ikke økonomisk ;-).
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50

Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: Foreningens økonomiske situation

Indlægaf Jakob77 » 3. aug 2009, 19:15

.



sådanUBUNTU skrev:
Jakob77 skrev:Hvilke muligheder er der for at støtte Ubuntu økonomisk, uden at man samtidigt støtter dette forums administration..?


Hehe... Hvilke erfaringer ligger til grund for spørgsmålet? Det er sindssygt provokerende på en meget subtil måde. Ud over at jeg ikke kender Jakobs begrundelse for at stille dette spørgsmål (ud af det blå?), synes jeg, at spørgsmålet er helt forrygende provokerende :-D.

PS: Jeg støtterr personligt varmt dette forums administration, dog endnu ikke økonomisk ;-).





Jeg har selvfølgelig ikke lyst til at give mere økonomisk støtte til en forumadministration, som har givet mig besked om, at mine tekniske skriblerier er uønskede på siden.



Men 9.04 kører bare så fortræffeligt, og jeg har downloadet mange 100 Mb programmer og opdateringer.
Det byder mig anstændighedsvist at forsøge at betale noget.
I det mindste til den server, som jeg belaster med trafik.
Jeg tror, at det er noget skidt at belønne nogle for et godt frivilligt arbejde og ikke andre, og det vil være synd at smudse glorien med mammon.
Ellers kunne jeg godt være fristet til at sende en skilling til redaktionen og et par skribenter for de gode scripts, som de udvikler i guides i samarbejde med andre brugere.
Eller måske til dig og dine sprogkolleger, fordi oversættelsen i 9.04 er over standard.
Men når jeg betaler, så vil jeg godt vide, at det sker det for mig helt rigtige sted, og det er ikke så nemt at finde.



.

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Foreningens økonomiske situation

Indlægaf Pihl » 3. aug 2009, 22:24

Nej, du har ret. Vi advarer generelt, når der bliver lagt scripts op, som vi ikke kan verificere indholdet af. Vi kan ikke vide om du enten har noget ondsindet i tanke, eller kunne finde på at volde skade mod brugere senere hen med scriptet.

Det var ikke noget personligt mod dig, det er bare en generel forholdsregel.

Angående støtte så kan du heller ikke støtte forummet direkte, men du kan til gengæld støtte den danske Ubuntu forening, som du kan finde info om her:

https://wiki.ubuntu.com/DanishTeam/Forening

Og indmeldelse (og altså kontonummer) findes her:

https://wiki.ubuntu.com/DanishTeam/Forening/Indmeldelse

Forummet her, og domænet, er ejet af mig personligt, da det egentligt startede som et uofficiel site, som jeg kørte privat. Da jeg selv betaler for det, kan man ikke støtte direkte - sitet er i øvrigt også blevet selvfinansierende med de integrerede adsense reklamer (og genererer oven i købet et plus, som bruges på adwords reklamer i forbindelse med releases og andre særlige anledninger).

I forbindelse med en større omlægning af de danske Ubuntu community sites vil ubuntudanmark.dk snart komme under direkte ejerskab af Ubuntu foreningen. Et bidrag til foreningen vil derfor ligeledes være et indirekte bidrag til forumadministrationen uanset om du kan lide enkelt-medlemmer af denne eller ej, ligesom oversættere som oversætter 'cookie' med 'infokage' også vil være indirekte støttet - om man kan lide den oversættelse eller ej.

Men tag da at bliv medlem af foreningen og deltag gerne på mailinglisten eller på vores IRC møder. Er der noget du er utilfreds med, så er der mulighed for at ændre på det der - that's the open (source) way, og det er sådan et community fungerer ;)

Og ellers er jeg sikker på, at foreningen vil tage imod din støtte med tak, og at foreningen vil bruge pengene på nogle aktiviteter, som forhåbentlig gavner alle ubuntubrugere i Danmark. :)

Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: Foreningens økonomiske situation

Indlægaf Jakob77 » 4. aug 2009, 10:09

.


Pihl


Nej, du har ret. Vi advarer generelt, når der bliver lagt scripts op, som vi ikke kan verificere indholdet af. Vi kan ikke vide om du enten har noget ondsindet i tanke, eller kunne finde på at volde skade mod brugere senere hen med scriptet.

Det var ikke noget personligt mod dig, det er bare en generel forholdsregel.



Det er jo ikke en generel forholdsregel, når den ikke gælder for alle.
Og du må undskylde, men det kan godt være lidt svært ikke at tage det personligt, når man grundløst bliver behandlet, som en IT-kriminel af værste skuffe, mens man blot arbejder på at gøre sin Ubunto mere brugervenlig, og i øvrigt i modsætning til andre ligefrem advarer om, at et script ikke er gennemprøvet.
Hvilken garanti er der egentlig for scripts i guides..??
For slet ikke at tale om de eksterne sider, som redaktionen jævnligt linker til, og hvor ejerne selv kan ændre alt fra minut til minut..??

Ud over, at jeg ikke bryder mig om, at få en beskidt besked fra en administrator, som forhindrer mit arbejde, så mener jeg derudover, at der må være belæg for en en administrativ selvransagelse.
Det er ikke rimeligt, at det tydeligt er tilfældige strømninger, der afgør, om en bruger skal behandles som IT-kriminel eller ej.
Derefter vil det nok være nemmere for mig at genoptage en generel økonomisk støtte.


.

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster