Nodeprogram

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
stine

Nodeprogram

Indlæg af stine »

Hej forum

Jeg har benyttet Finale i Windows, men nu hvor jeg er gået over til Linux, vil jeg gerne høre, om der er et tilsvarende program i Linux?

Hilsen Stine
Casper Hansen

Re: Nodeprogram

Indlæg af Casper Hansen »

Det burde køre igennem Wine.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
stine

Indlæg af stine »

Ok, tak. Det vil jeg prøve. Men findes der et Ubuntu-program der svarer til Finale, eller hvilket nodeprogram er bedst?

Hilsen Stine
Casper Hansen

stine skrev:Ok, tak. Det vil jeg prøve. Men findes der et Ubuntu-program der svarer til Finale, eller hvilket nodeprogram er bedst?

Hilsen Stine

Kender ikke Finale, men ud af 5 minutters googling fandt jeg frem til, at det skulle køre fint i Wine.
- Prøv at søg på det internationale Ubuntu forum.
Billede

elkoger
Geografisk sted: Odense

Indlæg af elkoger »

stine skrev:Hej forum

Jeg har benyttet Finale i Windows, men nu hvor jeg er gået over til Linux, vil jeg gerne høre, om der er et tilsvarende program i Linux?

Hilsen Stine

Hej Stine

Prøv at se på dette link

Mvh Simon
Mvh Simon
stine

Indlæg af stine »

Tak for hjælpen. Jeg har fundet et program der tilsvarer Finale ret godt. Det hedder MuseScore og kan hentes under synaptic under navnet mscore. Jeg har endnu ikke afprøvet det så meget, men synes allerede, at det er langt bedre end NoteEdit, GNU og Rosegarden mhp at nedskrive noder. Håber det kan hjælpe en anden i samme situation.

Mvh Stine
Casper Hansen

stine skrev:Tak for hjælpen. Jeg har fundet et program der tilsvarer Finale ret godt. Det hedder MuseScore og kan hentes under synaptic under navnet mscore. Jeg har endnu ikke afprøvet det så meget, men synes allerede, at det er langt bedre end NoteEdit, GNU og Rosegarden mhp at nedskrive noder. Håber det kan hjælpe en anden i samme situation.

Mvh Stine

GNU er da vidst ikke et nodeprogram :lol:
Billede

Troels

Indlæg af Troels »

Jeg mener også, at Tuxguitar har sådan en funktion med noder :)
stine

Indlæg af stine »

Nej, ok... men Denemo så... :oops: