Hej forum
Jeg har benyttet Finale i Windows, men nu hvor jeg er gået over til Linux, vil jeg gerne høre, om der er et tilsvarende program i Linux?
Hilsen Stine
Nodeprogram
-
-
Re: Nodeprogram
Ok, tak. Det vil jeg prøve. Men findes der et Ubuntu-program der svarer til Finale, eller hvilket nodeprogram er bedst?
Hilsen Stine
Hilsen Stine
-
stine skrev:Ok, tak. Det vil jeg prøve. Men findes der et Ubuntu-program der svarer til Finale, eller hvilket nodeprogram er bedst?
Hilsen Stine
Kender ikke Finale, men ud af 5 minutters googling fandt jeg frem til, at det skulle køre fint i Wine.
- Prøv at søg på det internationale Ubuntu forum.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
- Geografisk sted: Odense
stine skrev:Hej forum
Jeg har benyttet Finale i Windows, men nu hvor jeg er gået over til Linux, vil jeg gerne høre, om der er et tilsvarende program i Linux?
Hilsen Stine
Hej Stine
Prøv at se på dette link
Mvh Simon
Mvh Simon
-
Tak for hjælpen. Jeg har fundet et program der tilsvarer Finale ret godt. Det hedder MuseScore og kan hentes under synaptic under navnet mscore. Jeg har endnu ikke afprøvet det så meget, men synes allerede, at det er langt bedre end NoteEdit, GNU og Rosegarden mhp at nedskrive noder. Håber det kan hjælpe en anden i samme situation.
Mvh Stine
Mvh Stine
-
stine skrev:Tak for hjælpen. Jeg har fundet et program der tilsvarer Finale ret godt. Det hedder MuseScore og kan hentes under synaptic under navnet mscore. Jeg har endnu ikke afprøvet det så meget, men synes allerede, at det er langt bedre end NoteEdit, GNU og Rosegarden mhp at nedskrive noder. Håber det kan hjælpe en anden i samme situation.
Mvh Stine
GNU er da vidst ikke et nodeprogram
Når en tråd er løst så marker den løst
-
Jeg mener også, at Tuxguitar har sådan en funktion med noder