Hej Forum.
Sidder lige med 'chefens' computer, hvor wifi forbindelsen slår fra hele tiden efter få sekunder.
Den kører på 64 bit version 20.04, som i øvrigt ikke har det for godt.
Kunne trænge til nogle "hoved"-pine kommandoer (jeg bare ikke kender, da jeg jo kun er 'bruger' af Ubuntu.
WIFI kobler fra meget ofte
-
- IRC nickname: vovsen
- Geografisk sted: GENTOFTE
-
- Admin
- IRC nickname: ClaudiuS
- Geografisk sted: Nyborg [fyn]
Re: WIFI kobler fra meget ofte
vovsen skrev:Sidder lige med 'chefens' computer, hvor wifi forbindelsen slår fra hele tiden efter få sekunder.
Lad os se:
Kode: Vælg alt
lspci | grep Network
vovsen skrev:Kunne trænge til nogle "hoved"-pine kommandoer (jeg bare ikke kender, da jeg jo kun er 'bruger' af Ubuntu.
Du er nødt til at være mere specifik.
PS Flytter lige tråden til Netværk.
Med Venlig Hilsen
Klaus
Kører Ubuntu 24.04.1 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q
Klaus
Kører Ubuntu 24.04.1 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q
-
- IRC nickname: MikeDK
- Geografisk sted: København Ø
Jeg tænker på om det er Broadcom Wifi der er begynder at være problemer med YET again. Tilbage i 200X årene var det gerne Broadcom wifi chipsene der lige skulle moddes igennem en Microsoft driver. Men HVIS det er Broadcom, så ligger driverne i repo, Så check med synaptic om der er den driver til lige præcis din model. Ellers er det
Kode: Vælg alt
apt-cache search broadcom
Klaus Rasmussen skrev:vovsen skrev:Sidder lige med 'chefens' computer, hvor wifi forbindelsen slår fra hele tiden efter få sekunder.
Lad os se:Kode: Vælg alt
lspci | grep Network
vovsen skrev:Kunne trænge til nogle "hoved"-pine kommandoer (jeg bare ikke kender, da jeg jo kun er 'bruger' af Ubuntu.
Du er nødt til at være mere specifik.
PS Flytter lige tråden til Netværk.
HP EliteBook 8560w | Intel Core i7-2670QM (2,23Ghz) | BogoMIPS: 4390.05 | 6MB L3 |
NVIDIA GF108GLM [Quadro 1000M] | 8GB Ram |
Kubuntu 14.04 æder hvad den får serveret, Kubuntu 20.04 OG Kubuntu 20.10 vil den slet ikke boote overhovedet.
NVIDIA GF108GLM [Quadro 1000M] | 8GB Ram |
Kubuntu 14.04 æder hvad den får serveret, Kubuntu 20.04 OG Kubuntu 20.10 vil den slet ikke boote overhovedet.
-
- IRC nickname: vovsen
- Geografisk sted: GENTOFTE
Undskyld for manglende svar.
Der skete så dét, at 'panikken' bredte sig, hvorfor jeg 'bare lige' skulle lave sikkerhedskopi af postkassen (Thunderbird) [4,9GB] og så hendes foto og andet 'strik'.
Det lykkedes, næsten uden problemer, med direkte kopi af filerne i ".thunderbird" (xxxx.default og profiles.ini) som smækkes ind lige efter en teststart af posten.
Jeg skulle så lige lave en multiboot usb-pind, hvilket gik fint, til den skulle bruges (ak nej).
Så fik en anden stick U20.04 på, og som virkede.
Da der var problemer med pladsen (W10 & U20.04) sløjfede jeg W10 ved at bede om sletning af disk og ny inst af U.
Partitionsgymnastikken med / og /home på separate partitioner må vente lidt. Heldigvis installeres alle benyttede programmer automatisk på chefens maskine.
Joh der var andet end havearbejde i weekenden. ;-D
Der skete så dét, at 'panikken' bredte sig, hvorfor jeg 'bare lige' skulle lave sikkerhedskopi af postkassen (Thunderbird) [4,9GB] og så hendes foto og andet 'strik'.
Det lykkedes, næsten uden problemer, med direkte kopi af filerne i ".thunderbird" (xxxx.default og profiles.ini) som smækkes ind lige efter en teststart af posten.
Jeg skulle så lige lave en multiboot usb-pind, hvilket gik fint, til den skulle bruges (ak nej).
Så fik en anden stick U20.04 på, og som virkede.
Da der var problemer med pladsen (W10 & U20.04) sløjfede jeg W10 ved at bede om sletning af disk og ny inst af U.
Partitionsgymnastikken med / og /home på separate partitioner må vente lidt. Heldigvis installeres alle benyttede programmer automatisk på chefens maskine.
Joh der var andet end havearbejde i weekenden. ;-D