DVB-S2 USB ses ikke

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Peque
Indlæg: 3
Tilmeldt: 1. feb 2018, 11:18

DVB-S2 USB ses ikke

Indlægaf Peque » 1. feb 2018, 12:01

Hejsa Forum.
Jeg er kommet fra Debian igennem mange år på min hjemmefront og føler mig nu normalt ret OK indenfor Ubuntu - men dette driller mig :-(

Jeg har MythTV-backend installeret - med en MasterBackend(Debian med 3USB tuner) og Flere RaspberryPi's med Kodi .
Jeg overvejer at opgradere MythTV fra 28fixes til 29 - den stable version.
Jeg har haft mit eget script der igennem rigtig mange år har fungeret aldeles optimalt - Men skiftet fra 28 til 29 kan jeg ikke få til at spille - med diverse FFmpeg compile errors - Hvorom alting er - jeg overvejer at skifte til Ubuntu - Og er ved at teste mit setup.
Jeg har denne USB tuner Rev.4 - https://www.linuxtv.org/wiki/index.php/ ... Cinergy_S2

Men når jeg tilslutter min enhed vises dette:

Kode: Vælg alt

$ lsusb
Bus 002 Device 007: ID 0ccd:0105 TerraTec Electronic GmbH

dmesg
[    2.681361] usb 2-1.2: new high-speed USB device number 4 using ehci-pci
[    2.774978] usb 2-1.2: New USB device found, idVendor=0ccd, idProduct=0105
[    2.774989] usb 2-1.2: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=3
[    2.774998] usb 2-1.2: Product: TERRATEC USB Tuner
[    2.775004] usb 2-1.2: Manufacturer: Tevii
[    2.775009] usb 2-1.2: SerialNumber: 000000031


Ergo må jeg konkludere at jeg kan se enheden.
På Min Kørende Masterabackend - kan jeg modulet dvb_usb_dw2102 indlæst - men får intet på min testmaskine(ubuntu)
Jeg har selvfølgelig lagt firmwaren i /lib/firmware som på min masterbackend - men er der noget extra jeg skal gøre for at få modulet indlæst. Efter en reboot får jeg intet output på

Kode: Vælg alt

dmesg | grep dvb
lsmod | grep dvb

Det kan godt være jeg har rimeligt styr på mit setup mm - Men har nu ikke været ude for dette har drillet som så tidligere. Er der nogle pakker eller lign jeg jeg mangler mm - For kan sagtens køre mythTV update til 29 fixes men det er jo lidt øv hvis ikke jeg kan se mine tunere :-(

er der nogle der kan hjælpe her?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: DVB-S2 USB ses ikke

Indlægaf AJenbo » 1. feb 2018, 12:12

Ved ikke om du har prøvet dette link, men det kan måske hjælpe med at verficere firmware m.m.
https://www.linuxtv.org/wiki/index.php/ ... Cinergy_S2

Peque
Indlæg: 3
Tilmeldt: 1. feb 2018, 11:18

Re: DVB-S2 USB ses ikke

Indlægaf Peque » 1. feb 2018, 13:47

Hey
Jo den er verificeret med samme checksum.

Der står jo også den er med Kernel

Kode: Vælg alt

DVB-S2 USB 2.0 device from TerraTec.
Currently supported since Linux Kernel >= 3.10.


Og eftersom jeg bruger den på Debian - Kan jeg ikke lige se den store forskel her - Men et eller andet mangler desværre :-(

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: DVB-S2 USB ses ikke

Indlægaf lath » 3. feb 2018, 22:23

Peque skrev:... med diverse FFmpeg compile errors


Hvis du oversætter Ffmpeg fra kildekode og du får compile errors (og ikke bare compiler warnings), så er der ændrede afhængigheder for -devel pakker og sikkert også pakker der skal bruge ved run time.

configure scriptet plejer at meddele hvad den finder (og ikke finder).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster