thj01 skrev:Det undrer mig at i slet ikke forholder jer til det de skriver...
Men du forholder dig heller ikke til det vi skriver.
Så længe der bliver placeret trackers fra 10+ US virksomheder og så længe der er risiko for spredning af malware vil jeg ikke tillade 3-parts kode at blive afviklet fra hjemmesider. Jeg begyndte at bruge no-script for at beskytte min computer ikke for at blokere reklamer.
At jeg så sidenhen nærmest er blevet afhængig af no-script lignende funktioner for at undgå at browseren låser er en anden sag. Jeg bruger en strømbesvarende PC uden aktiv køling og reklamer som dem på ing/V2 sender browseren i knæ.
Hvilket vel er en tredje pointe: Det her er min computer, jeg bestemmer vel selv hvad der bliver afviklet på den? ing/V2 er jo heller ikke efter Googles bot fordi den ikke afvikler reklamer... Jeg har flere steder set hjemmesider lave "køb et billigt abonnement og slip for reklamer"-konti. Faktisk har jeg sådan et og det virker fint. Fordi jeg slet ikke får vist reklamer når jeg er logget ind kan jeg deaktivere no-script og få en ganske hurtig oplevelse.
Desuden minder denne her diskussion lidt om den med radioen, grammofonen, båndoptageren, VHS-maskinen, harddiske (som mediebranchen stadig bliver kompenseret for), CD/DVD/bluray og sidenhen internettet. Nu er det bare reklamer. Omend ikke andet betaler alle skatteydere jo til mediestøtten, så lidt groft kan man vel sige at EB får deres reklamepenge finansieret af os alle sammen lige meget om man bruger EB eller ej.