I var meget hjælpesomme sidste gang, så jeg prøver gerne igen

Jeg har en 4k skærm, og følgende grafikkort (R9 280X), her vist via lspci:
Kode: Vælg alt
01:00.0 VGA compatible controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Tahiti XT [Radeon HD 7970/8970 OEM / R9 280X]
Jeg fik god hjælp under tråden: "Asus 4k UHD skærm ved 60 Hz i Ubuntu 14.04?" til at få det hele til at spille sammen.
Og det kørte fint længe - indtil opdatering xxx-44 (mener jeg, at det var), her måtte jeg til slut gå tilbage og køre version xxx-43 (valgt via startmenuen). Så kom der en opdatering xxx-45 her forleden, og efter jeg installerede denne, virkede det slet ikke mere - heller ikke under xxx-43.
Jeg rodede noget frem og tilbage med drivere hele i går, og ved ikke helt hvordan, men kom til sidst tilbage til XORG driverne.
Så jeg fik endelig grafisk skærmbillede igen, efter at have brugt det meste af dagen foran terminalens tekst-vinduer.
Men med XORG driverne, kører min skærm 56Hz (xrandr siger 88?), og de yderste ca 3-4 cm af skærmens højre side "blafrer". Der er også en del programmer (fx systemindstillinger og apearance), som ikke vil køre mere

Resultat af xrandr:
xrandr: Failed to get size of gamma for output default
Screen 0: minimum 3840 x 2160, current 3840 x 2160, maximum 3840 x 2160
default connected primary 3840x2160+0+0 0mm x 0mm
3840x2160 88.0*
Jeg har så forsøgt at installere fglrx (Catalyst Omega 14.12) fra amd igen, men det virker ikke efter hensigten

Den fantastiske kommande: "sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get autoremove && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade" giver følgende:
dpkg: afhængighedsproblemer forhindrer konfiguration af fglrx:
fglrx afhænger af fglrx-core; men:
Pakken 'fglrx-core' er ikke installeret.
dpkg: error processing package fglrx (--configure):
afhængighedsproblemer - efterlader den ukonfigureret
dpkg: afhængighedsproblemer forhindrer konfiguration af fglrx-amdcccle:
fglrx-amdcccle afhænger af fglrx; men:
Pakken fglrx er ikke sat op endnu.
dpkg: error processing package fglrx-amdcccle (--configure):
afhængighedsproblemer - efterlader den ukonfigureret
Der opstod fejl under behandlingen:
fglrx
fglrx-amdcccle
Er der en, der kan fortælle mig, hvordan jeg kommer videre og får installeret de rigtige drivere korrekt? Og gerne får mine programmer tilbage igen?