Hej Forum En ven har problemer med Nordea. Han kan godt logge på, men når han skal betale regninger og trykker på "send", åbner siden ikke. Jeg har forsøgt at installere Java efter denne guide
Der er lige frigivet en opdatering der retter 40 sikkerhedshuller, så det kan være at DanID har sat den nuværende JRE til at være forældet, dvs. før vi i Ubuntu har fået den nye JRE via arkiverne.
Canonical plejer at være hurtigt ude med JRE opdateringer, så den nye JRE kommer nok i morgen eller i overmorgen.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
lath skrev:Der er lige frigivet en opdatering der retter 40 sikkerhedshuller, så det kan være at DanID har sat den nuværende JRE til at være forældet, dvs. før vi i Ubuntu har fået den nye JRE via arkiverne.
Canonical plejer at være hurtigt ude med JRE opdateringer, så den nye JRE kommer nok i morgen eller i overmorgen.
/Lars
Jeg håber oz der snart kommer en opdatering til java .... efter at have installeret 3 opdateringer her til morgen, kan jeg ikke spille på komogvind.dk mere.
Dette gælder for Firefox, Chronium og Google crome
Kører med Oracle java 7 ver. 21 .... og siden jeg installerede denne version, har jeg hele tiden fået at vide den er forældet og skulle tvinge den igang med "kør nu" ... men nu er det slut
Tjekkede lige min netbank .... der virker java stadig.
Det fungerer stadig ikke!! Der er noget jeg ikke forstår: Når jeg søger på java i mine tilføjelser i Firefox på min maskine, får jeg et Icedtea-web plugin. Hvis jeg laver den samme søgning på min vens pc får jeg Java plugin 1.8.0 Og jeg kan slet ikke finde Icedtea-pluginet i alle tilgængelige tilføjelser. Hvorfor er der denne forskel?? Kan det være derfor, det ikke virker??
Icedtea er en åben java fortolker, den din ven har er sikkert Oracel Java som er den lukkede fortolker, men Java 8 er en udvikler version der ikke rigtig er klar til normalt brug. Tjek at det er version 7 af icedtea du har installeret: icedtea-7-plugin
Java 6 er forældet. OpenJDK er selve fortolkeren og er krævet af Icedtea, men det sørge den selv for at installere.