java og Nordea

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
karl
Geografisk sted: Ryslinge, Fyn

java og Nordea

Indlæg af karl »

Hej Forum
En ven har problemer med Nordea. Han kan godt logge på, men når han skal betale regninger og trykker på "send", åbner siden ikke. Jeg har forsøgt at installere Java efter denne guide
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-java8-installer
.
Men uden noget resultat.
Han kører 12.04 og Firefox.
Er der en løsning, ville det være rigtigt fint.
Dell Ubuntu 24.04
Brugeravatar
Martin Jørgensen
IRC nickname: Martinjo84

Re: java og Nordea

Indlæg af Martin Jørgensen »

Er det samme problem i Chrome?
karl

Indlæg af karl »

Der får jeg en besked om at Java er forældet
Dell Ubuntu 24.04
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Hvad får du ved:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get upgrade
karl

Indlæg af karl »

God ide. Det burde jeg have tænkt på. Jeg checker det, når jeg kommer forbi ham senere i aften.
Dell Ubuntu 24.04
karl

Indlæg af karl »

Det gav ingenting. Der var intet at opdatere - desværre
Dell Ubuntu 24.04
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Du kan lige prøve at installerer oracle-jdk7-installer i stedet for oracle-java8-installer

sudo apt-get purge oracle-java8-installer && sudo apt-get install oracle-jdk7-installer

Hvis det ikke hjælper, kan du skifte tilbage til oracle-java8-installer med denne kommando:

sudo apt-get purge oracle-jdk7-installer && sudo apt-get install oracle-java8-installer
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Der er lige frigivet en opdatering der retter 40 sikkerhedshuller, så det kan være at DanID har sat den nuværende JRE til at være forældet, dvs. før vi i Ubuntu har fået den nye JRE via arkiverne.

Canonical plejer at være hurtigt ude med JRE opdateringer, så den nye JRE kommer nok i morgen eller i overmorgen.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
swotie
Geografisk sted: Bjerringbro

Indlæg af swotie »

lath skrev:Der er lige frigivet en opdatering der retter 40 sikkerhedshuller, så det kan være at DanID har sat den nuværende JRE til at være forældet, dvs. før vi i Ubuntu har fået den nye JRE via arkiverne.

Canonical plejer at være hurtigt ude med JRE opdateringer, så den nye JRE kommer nok i morgen eller i overmorgen.

/Lars

Jeg håber oz der snart kommer en opdatering til java .... efter at have installeret 3 opdateringer her til morgen, kan jeg ikke spille på komogvind.dk mere.

Dette gælder for Firefox, Chronium og Google crome

Kører med Oracle java 7 ver. 21 .... og siden jeg installerede denne version, har jeg hele tiden fået at vide den er forældet og skulle tvinge den igang med "kør nu" ... men nu er det slut :-(

Tjekkede lige min netbank .... der virker java stadig.
Vedhæftede filer
Skærmbillede.png
Skærmbillede.png (621.34 KiB) Vist 629 gange
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Det er ikke canonical der sørge for opdateringer af Oracle Java. Jeg java 8 er ikke klar til udbredt brug.
swotie
Geografisk sted: Bjerringbro

Indlæg af swotie »

AJenbo skrev:Det er ikke canonical der sørge for opdateringer af Oracle Java. Jeg java 8 er ikke klar til udbredt brug.

Så kom der en opdatering til java gennem ppa fra webteam8 .... komogvind.dk virker igen :-)

MEN .... i Chrome og Crhonium skal jeg stadig tvinge java i gang, fordi java er forældet. .... Dette gælder oz ved brug af NemId

Har tjekket at den nye java er update 25
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Indlæg af Finn Bjerke »

prøv evt opera som er en udemærket og ret hurtig browser.
Kardemommeloven er en god ting.
karl

Indlæg af karl »

Det fungerer stadig ikke!!
Der er noget jeg ikke forstår: Når jeg søger på java i mine tilføjelser i Firefox på min maskine, får jeg et Icedtea-web plugin.
Hvis jeg laver den samme søgning på min vens pc får jeg Java plugin 1.8.0 Og jeg kan slet ikke finde Icedtea-pluginet i alle tilgængelige tilføjelser. Hvorfor er der denne forskel??
Kan det være derfor, det ikke virker??
Dell Ubuntu 24.04
karl

Indlæg af karl »

Jeg kan se, der også er installeret en Open jdk til Java 6 kørselsmiljø på min vens pc. Kan det være derfor, den ikke virker?
Dell Ubuntu 24.04
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Icedtea er en åben java fortolker, den din ven har er sikkert Oracel Java som er den lukkede fortolker, men Java 8 er en udvikler version der ikke rigtig er klar til normalt brug. Tjek at det er version 7 af icedtea du har installeret: icedtea-7-plugin

Java 6 er forældet. OpenJDK er selve fortolkeren og er krævet af Icedtea, men det sørge den selv for at installere.