Forslag til ubuntu live CD med begrænsninger [LØST]

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Forslag til ubuntu live CD med begrænsninger [LØST]

Indlægaf Warhawk » 25. okt 2009, 19:43

eyvind skrev:Øh - jeg aner ikke en brik om virtualbox.

Men virtualbox startes jo fra et styresystem og kan vel så også trække noget med over.

Det er jo derfor at jeg vil boote og dermed starte den helt alene uden forbindelse med andet.

Ps. Det kræver lidt diciplin ikke at kigge på nettet og holde sig fra computerens harddisk.

Som udgangspunkt er der vandtætte skodder mellem systemet og VirtualBox, så det kan ikke ske.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Forslag til ubuntu live CD med begrænsninger [LØST]

Indlægaf eyvind » 25. okt 2009, 19:52

Jeg har skrevet langsomt og sikkert www danskebank dk een gang.
Klikket videre ind til login siden.
Og så op til funktioner > indstillinger > overordnet > Anvend nuværende side > ok

Nu kan jeg hoppe ind til banken hver gang uden at tænke for meget. Så kan der vel ikke fiskes ret meget.
:)

En USB stick skal mountes fra det styresystem/program som vil snakke med den................der er bare ikke startet noget styresystem ud over ubuntu på en pendrive, som gerne må snakke med sig selv.
Rigtige mænd tager ikke backup.

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Forslag til ubuntu live CD med begrænsninger [LØST]

Indlægaf eyvind » 25. okt 2009, 21:22

Ok Warhawk - så ligner det vel min metode med en pendrive.

Og mit næste forsøg bliver ubuntu live persistent og så lægge Sun Java 6 ind og benytte bankadgang fra forskellige computere. 8)
Rigtige mænd tager ikke backup.

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Forslag til ubuntu live CD med begrænsninger [LØST]

Indlægaf Warhawk » 25. okt 2009, 21:30

eyvind skrev:Ok Warhawk - så ligner det vel min metode med en pendrive.

Og mit næste forsøg bliver ubuntu live persistent og så lægge Sun Java 6 ind og benytte bankadgang fra forskellige computere. 8)

Ja, det gør det jo. Synes det er en udmærket plan, som har meget stor sikkerhed.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Forslag til ubuntu live CD med begrænsninger [LØST]

Indlægaf Toddvarg » 26. okt 2009, 00:34

Warhawk skrev:
eyvind skrev:Øh - jeg aner ikke en brik om virtualbox.

Men virtualbox startes jo fra et styresystem og kan vel så også trække noget med over.

Det er jo derfor at jeg vil boote og dermed starte den helt alene uden forbindelse med andet.

Ps. Det kræver lidt diciplin ikke at kigge på nettet og holde sig fra computerens harddisk.

Som udgangspunkt er der vandtætte skodder mellem systemet og VirtualBox, så det kan ikke ske.


Hvis du skal tilgå netbank fra pc'er som ikke er dine, så er det absolut smart at boote op med en usb nøgle. Jeg bruger dog kun netbank på egen pc, og for mig ville det ikke passe så godt at starte op pc på nyt hver gang jeg skulle ind på netbank. Og som warhawk siger er det i virtualbox i udgangspunktet vandtætte skodder mellem den virituelle maskine og dit eget system. Så jeg kommer til at installere ubuntu i virtualbox boks med firefox noscript, som jeg kun kommer til at bruge til netbank og sammen med activcard burde det blive rimligt sikkert.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster