Jeg troede den klassiske Gnome Desktop var helt udgået i Gnome 3 ? Altså den med et panel i toppen og i bunden.
Men efter jeg har installeret Gnome Shell, kan jeg nu også logge ind i Gnome Classic.
Nu har jeg så hele 2 spørgsmål:
1. Kan man også i fremtiden(så langt nogen nu kan se) vælge den klassiske Gnome Desktop?
2. Jeg kan ikke finde en måde at indstille panelerne på (jeg synes det i toppen er for højt). Jeg har prøvet at højreklikke på panelet, jeg har ledt efter indstillings muligheder i "Systemindstillinger" og i "Compizconfig-Settings-Manager". Men jeg kan ikke finde nogen steder hvor man kan indstille panelerne. Nogen der har et forslag?
gnome 3 Classic Desktop
-
- IRC nickname: nymark1
- Geografisk sted: Aalborg
-
Re: gnome 3 Classic Desktop
Den er også udgået, det du sidder med nu er Gnome 3 sat op til ligne den klassiske Gnome desktop, et simulacrum. Det er derfor den er lidt underlig (ur i midten af toppanelet, man kan ikke højreklikke på panelet, menuen ser anderledes ud osv.).
Nåh, for at prøve at svare på dine spm
1. Nej, det er helt sikkert kun i en overgangsfase at Ubuntu/Gnome sørger for en bagdør tilbage til den gamle desktop. Hold øje med Elementary, et Ubuntu-baseret styresystem som vægter det simple klassiske look lidt højere og som i næste udgave (Elementary Luna) bliver uden Unity og Gnome Shell.
2. Du skal trykke "Alt" mens du højreklikker på panelet.
1. Nej, det er helt sikkert kun i en overgangsfase at Ubuntu/Gnome sørger for en bagdør tilbage til den gamle desktop. Hold øje med Elementary, et Ubuntu-baseret styresystem som vægter det simple klassiske look lidt højere og som i næste udgave (Elementary Luna) bliver uden Unity og Gnome Shell.
Senest rettet af bimsebasse 23. okt 2011, 00:51, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: nymark1
- Geografisk sted: Aalborg
bimsebasse skrev:Den er også udgået, det du sidder med nu er Gnome 3 sat op til ligne den klassiske Gnome desktop, et simulacrum. Det er derfor den er lidt underlig (ur i midten af toppanelet, man kan ikke højreklikke på panelet, menuen ser anderledes ud osv.).
Tak for hjælpen. Det lille trick med "Alt" virker.
Jeg har godt set Elementary OS. Det kører godt. Men hvad gør de med Elementary OS når den gamle Gnome desktop udgår?
-
Elementary kommer til at køre på Gnome 3 ligesom Ubuntu, men skrivebordsmiljøet bliver mere "klassisk" i opsætning og udseende.
Det er også muligt der kommer nogle små udprægede "klassiske" Linux-distroer, enten med en tweaket Gnome 3 eller med en forsøgt videreført Gnome 2, der er i hvert fald nok Linux-brugere derude utilfredse med den retning Unity og Gnome Shell har taget.
Det er også muligt der kommer nogle små udprægede "klassiske" Linux-distroer, enten med en tweaket Gnome 3 eller med en forsøgt videreført Gnome 2, der er i hvert fald nok Linux-brugere derude utilfredse med den retning Unity og Gnome Shell har taget.