gnome 3 Classic Desktop

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
nymark1
IRC nickname: nymark1
Geografisk sted: Aalborg

gnome 3 Classic Desktop

Indlæg af nymark1 »

Jeg troede den klassiske Gnome Desktop var helt udgået i Gnome 3 ? Altså den med et panel i toppen og i bunden.
Men efter jeg har installeret Gnome Shell, kan jeg nu også logge ind i Gnome Classic.
Nu har jeg så hele 2 spørgsmål:
1. Kan man også i fremtiden(så langt nogen nu kan se) vælge den klassiske Gnome Desktop?
2. Jeg kan ikke finde en måde at indstille panelerne på (jeg synes det i toppen er for højt). Jeg har prøvet at højreklikke på panelet, jeg har ledt efter indstillings muligheder i "Systemindstillinger" og i "Compizconfig-Settings-Manager". Men jeg kan ikke finde nogen steder hvor man kan indstille panelerne. Nogen der har et forslag?
bimsebasse

Re: gnome 3 Classic Desktop

Indlæg af bimsebasse »

Den er også udgået, det du sidder med nu er Gnome 3 sat op til ligne den klassiske Gnome desktop, et simulacrum. Det er derfor den er lidt underlig (ur i midten af toppanelet, man kan ikke højreklikke på panelet, menuen ser anderledes ud osv.).

Nåh, for at prøve at svare på dine spm
1. Nej, det er helt sikkert kun i en overgangsfase at Ubuntu/Gnome sørger for en bagdør tilbage til den gamle desktop. Hold øje med Elementary, et Ubuntu-baseret styresystem som vægter det simple klassiske look lidt højere og som i næste udgave (Elementary Luna) bliver uden Unity og Gnome Shell.
2. Du skal trykke "Alt" mens du højreklikker på panelet.
Senest rettet af bimsebasse 23. okt 2011, 00:51, rettet i alt 1 gang.
nymark1
IRC nickname: nymark1
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af nymark1 »

bimsebasse skrev:Den er også udgået, det du sidder med nu er Gnome 3 sat op til ligne den klassiske Gnome desktop, et simulacrum. Det er derfor den er lidt underlig (ur i midten af toppanelet, man kan ikke højreklikke på panelet, menuen ser anderledes ud osv.).

Nåh, for at prøve at svare på dine spm
1. Nej, det er helt sikkert kun i en overgangsfase at Ubuntu/Gnome sørger for en bagdør tilbage til den gamle desktop. Hold øje med Elementary, et Ubuntu-baseret styresystem som vægter det simple klassiske look lidt højere og som i næste udgave (Elementary Luna) bliver uden Unity og Gnome Shell.
2. Du skal trykke "Alt" mens du højreklikker på panelet.

Tak for hjælpen. Det lille trick med "Alt" virker. :)
Jeg har godt set Elementary OS. Det kører godt. Men hvad gør de med Elementary OS når den gamle Gnome desktop udgår?
bimsebasse

Indlæg af bimsebasse »

Elementary kommer til at køre på Gnome 3 ligesom Ubuntu, men skrivebordsmiljøet bliver mere "klassisk" i opsætning og udseende.

Det er også muligt der kommer nogle små udprægede "klassiske" Linux-distroer, enten med en tweaket Gnome 3 eller med en forsøgt videreført Gnome 2, der er i hvert fald nok Linux-brugere derude utilfredse med den retning Unity og Gnome Shell har taget.