Firefox 4 - dansk sprog

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Firefox 4 - dansk sprog

Indlæg af lath »

Hej.

Jeg har opdateret min Maverick (Ubuntu 10.10) installation til at bruge Firefox 4 med de her kommandoer:

Kode: Vælg alt

sudo add-apt-repository ppa:mozillateam/firefox-stable

efterfulgt af

Kode: Vælg alt

sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

Kommandoerne skulle også virke på Ubuntu "Lucid Lynx" 10.04.

Firefox 4 kommer pt.(24 marts 2011) kun i engelsk.

Det er lykkedes mig ret nemt at fjerne inkompatible tilføjelser, men hvordan:
  1. Fjerner jeg inkompatible Firefox 3.x sprog-pakker (uden at lave ged i sprogpakkerne på min Ubuntu installation)?
    Billede
  2. Installerer dansk sprog til Firefox 4, da jeg foretrækker dansk sprog, selv om engelsk slet ikke er et problem for mig.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Firefox 4 - dansk sprog

Indlæg af AJenbo »

Jeg tror ikke der er noget problem i at have 3.0 sprogende liggende.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

AJenbo skrev:Jeg tror ikke der er noget problem i at have 3.0 sprogende liggende.

Skal jeg fortolke dit svar sådan at du tror at der kommer en Firefox 4 dansk sprogpakke, nu hvor jeg har FF stable repoet inde?

Du har iøvrigt ikke svaret på punkt 2 i listen, men det er self ok ikke at skrive noget, hvis du ikke ved noget om FF 4 dansk sprogpakke.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Enten det ellers vil du sikkert få mulighed for at installere den under din bruger profil fra mozilla.

lath skrev:Du har iøvrigt ikke svaret på punkt 2 i listen, men det er self ok ikke at skrive noget, hvis du ikke ved noget om FF 4 dansk sprogpakke.

Yep
per.moller@mail.dk
IRC nickname: PerMoller

Indlæg af per.moller@mail.dk »

@Ajenbo: jeg vil gerne være sikker på at forstå dit svar rigtigt: "Jeg tror ikke der er noget problem i at have 3.0 sprogende liggende."
Jeg har opgraderet til 4.0 (stable) og vil gerne køre dansk.
For det første: "3.0 sprogende": hvad betyder "sprogende"?
For det andet: jeg kommer ikke fra 3.0 men fra 3.6, så de sprog min 4.0 installation har "arvet er fra 3.6, men "disabled" - kan jeg lokke 4.0 til at undlade kompatibilitets-check? (Jeg går ud fra, at du mener 3.6 eller 3.x, når du skriver 3.0?)
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

Senest rettet af Stra 25. mar 2011, 12:33, rettet i alt 1 gang.
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Hej og velkommen til forummet

Sprogende er sprog i bestemt flertalk. Jeg nævner det i hentydning til de sprog lath stadig har liggende. Så vidt jeg ved kommer de via den danske sprogpakke i Ubuntu, som jo er indstillet på at det er Firefox 3.x der er i systemet.
Men det skulle være muligt at installere sprogpakken til 4.0 direkte i Firefox på brugerniveau.
Så for at slutte af så forstår jeg ikke rigtig hvad det er du ikke forstår.
per.moller@mail.dk
IRC nickname: PerMoller

Indlæg af per.moller@mail.dk »

"Sprogende" betyder altså "sprogene" - fint - og hvis du synes at 3.6 og 3.0 og 3.x er et fedt, så fint med mig.
Jeg brugte Stra's råd (http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/4.0/linux-i686/xpi/da.xpi
download/installer/genstart)
og det virker på Ubuntu (ingen effekt på min Windows-installation, men pyt.
Mit problem er løst - og jeg har lært noget idag
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Jeg staver ikke så godt. Det er sådan set også det forslag jeg kommer med. Under windows skal du sikkert blot hende og installere den danske udgave af firefox.