Kommandoerne skulle også virke på Ubuntu "Lucid Lynx" 10.04.
Firefox 4 kommer pt.(24 marts 2011) kun i engelsk.
Det er lykkedes mig ret nemt at fjerne inkompatible tilføjelser, men hvordan:
Fjerner jeg inkompatible Firefox 3.x sprog-pakker (uden at lave ged i sprogpakkerne på min Ubuntu installation)?
Installerer dansk sprog til Firefox 4, da jeg foretrækker dansk sprog, selv om engelsk slet ikke er et problem for mig.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo skrev:Jeg tror ikke der er noget problem i at have 3.0 sprogende liggende.
Skal jeg fortolke dit svar sådan at du tror at der kommer en Firefox 4 dansk sprogpakke, nu hvor jeg har FF stable repoet inde?
Du har iøvrigt ikke svaret på punkt 2 i listen, men det er self ok ikke at skrive noget, hvis du ikke ved noget om FF 4 dansk sprogpakke.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
@Ajenbo: jeg vil gerne være sikker på at forstå dit svar rigtigt: "Jeg tror ikke der er noget problem i at have 3.0 sprogende liggende." Jeg har opgraderet til 4.0 (stable) og vil gerne køre dansk. For det første: "3.0 sprogende": hvad betyder "sprogende"? For det andet: jeg kommer ikke fra 3.0 men fra 3.6, så de sprog min 4.0 installation har "arvet er fra 3.6, men "disabled" - kan jeg lokke 4.0 til at undlade kompatibilitets-check? (Jeg går ud fra, at du mener 3.6 eller 3.x, når du skriver 3.0?)
Sprogende er sprog i bestemt flertalk. Jeg nævner det i hentydning til de sprog lath stadig har liggende. Så vidt jeg ved kommer de via den danske sprogpakke i Ubuntu, som jo er indstillet på at det er Firefox 3.x der er i systemet. Men det skulle være muligt at installere sprogpakken til 4.0 direkte i Firefox på brugerniveau. Så for at slutte af så forstår jeg ikke rigtig hvad det er du ikke forstår.
"Sprogende" betyder altså "sprogene" - fint - og hvis du synes at 3.6 og 3.0 og 3.x er et fedt, så fint med mig. Jeg brugte Stra's råd (http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/4.0/linux-i686/xpi/da.xpi download/installer/genstart) og det virker på Ubuntu (ingen effekt på min Windows-installation, men pyt. Mit problem er løst - og jeg har lært noget idag
Jeg staver ikke så godt. Det er sådan set også det forslag jeg kommer med. Under windows skal du sikkert blot hende og installere den danske udgave af firefox.