fjernskrivebord fra windows 6.5

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
dgaa1991
IRC nickname: dgaa1991
Geografisk sted: København SV

fjernskrivebord fra windows 6.5

Indlæg af dgaa1991 »

hey jeg sidder med min htc tp2 og prøvet at få adgang til mit ubuntu med fjernskrivebord :)

men altså jeg kan ikke rigtig få forbidelse er der nogle af jer der har haft held med det ? eller noget ligende.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: fjernskrivebord fra windows 6.5

Indlæg af lath »

dgaa1991 skrev:hey jeg sidder med min htc tp2 og prøvet at få adgang til mit ubuntu med fjernskrivebord :)

men altså jeg kan ikke rigtig få forbidelse er der nogle af jer der har haft held med det ? eller noget ligende.

Først skal du installere vino, som er en VNC server til GNOME desktoppen:
I Terminal kører du:

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install vino

Du skal skrive dit kodeord. Der bliver ikke skrevet noget på skærmen imens du skriver, og du kan ikke rette fejlindtastninger. Afslut indtasning af kodeord ved at trykke på enter/retur(n)-tasten

Prøv derefter at studere den her side: http://www.debianadmin.com/remote-desktop-sharing-in-ubuntu.html

Lidt om it-sikkerhed
Bemærk en stor forskel i forhold til Windows. I Ubuntu skal du ved at indtaste dit kodeord tillade at noget på system niveau kan ske - sådan er det ikke på Windows - hvor de fleste brugere bare ukritisk trykker på Ok boksen.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: fjernskrivebord fra windows 6.5

Indlæg af AJenbo »

Hvis skærm billedet ikke opdatere når du er er koblet på skal du ind under system-indstillinger-udseende-visuelle effekter og skifte den til "ingen".