hey jeg sidder med min htc tp2 og prøvet at få adgang til mit ubuntu med fjernskrivebord
men altså jeg kan ikke rigtig få forbidelse er der nogle af jer der har haft held med det ? eller noget ligende.
fjernskrivebord fra windows 6.5
-
- IRC nickname: dgaa1991
- Geografisk sted: København SV
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: fjernskrivebord fra windows 6.5
dgaa1991 skrev:hey jeg sidder med min htc tp2 og prøvet at få adgang til mit ubuntu med fjernskrivebord
men altså jeg kan ikke rigtig få forbidelse er der nogle af jer der har haft held med det ? eller noget ligende.
Først skal du installere vino, som er en VNC server til GNOME desktoppen:
I Terminal kører du:
Kode: Vælg alt
sudo aptitude install vino
Du skal skrive dit kodeord. Der bliver ikke skrevet noget på skærmen imens du skriver, og du kan ikke rette fejlindtastninger. Afslut indtasning af kodeord ved at trykke på enter/retur(n)-tasten
Prøv derefter at studere den her side: http://www.debianadmin.com/remote-desktop-sharing-in-ubuntu.html
Lidt om it-sikkerhed
Bemærk en stor forskel i forhold til Windows. I Ubuntu skal du ved at indtaste dit kodeord tillade at noget på system niveau kan ske - sådan er det ikke på Windows - hvor de fleste brugere bare ukritisk trykker på Ok boksen.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: fjernskrivebord fra windows 6.5
Hvis skærm billedet ikke opdatere når du er er koblet på skal du ind under system-indstillinger-udseende-visuelle effekter og skifte den til "ingen".