Program til netovervågning / administration.

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Wrisberg
Geografisk sted: Haslev, sjælland

Program til netovervågning / administration.

Indlæg af Wrisberg »

Jeg søger et program som gør at jeg på mit åbne netværk kan smide folk af, hvis jeg har lyst.

Har i noget i kan anbefale?
Jonas Wrisberg

W520
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Program til netovervågning / administration.

Indlæg af soundpartner »

Wrisberg skrev:Jeg søger et program som gør at jeg på mit åbne netværk kan smide folk af, hvis jeg har lyst.

Har i noget i kan anbefale?

det kan kun rigtigt gøres på en måde.
hvis du har et HELT åbent net så kan det kun gøres via mac filtrering i routeren.

lad mig forøvrigt lige gøre opmærksom på at det er en rigtig skidt ide at have et åbent net med mindre du bor ude på lanndet med 2-300 meter til nærmeste nabo
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
swotie
Geografisk sted: Bjerringbro

Indlæg af swotie »

vil lige hoppe med på denne tråd ....

Jeg har låst alle pc'er i huset på macfiltret på routeren, så det kun er de tilladte mac adresser der kan gå på .... er det ikke sikkert nok ?
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Du skal egentlig bare bruge din browser, da det er routeren som styrer dit netværk. Der er mulighed for at se hvilke IP-adresser der er tildelt fra din DHCP-server, og du kan nemt smide dem af ved at slette den tildelte IP-adresse.

Hvis du vil se helt præcis hvad der foregår på dit netværk, skal du bruge et sniffer-program.

Jeg ved ikke hvorfor du kører med et åbent netværk, men hvis det er fordi du har udstyr som ikke understøtter kryptering kan du alligevel forbedre sikkerheden en smule.
  • Ændre SSID til noget kryptisk - og skjul derefter SSID.
  • Deaktiver DHCP
  • Ændr standard IP-adresseområde og sæt subnetmasken til absolut minimum
  • Brug MAC-filtrering
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

swotie skrev:vil lige hoppe med på denne tråd ....

Jeg har låst alle pc'er i huset på macfiltret på routeren, så det kun er de tilladte mac adresser der kan gå på .... er det ikke sikkert nok ?

Hejsa,

Nej, det er overhovedet ikke sikkert. Det kan nemt omgås - men er selvfølgelig godt at bruge sammen med andre sikkerhedstiltag, så hele sikkerheden samlet set gør det besværligt at hacke sig ind.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD