Jeg søger et program som gør at jeg på mit åbne netværk kan smide folk af, hvis jeg har lyst.
Har i noget i kan anbefale?
Program til netovervågning / administration.
-
- Geografisk sted: Haslev, sjælland
Program til netovervågning / administration.
Jonas Wrisberg
W520
W520
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Program til netovervågning / administration.
Wrisberg skrev:Jeg søger et program som gør at jeg på mit åbne netværk kan smide folk af, hvis jeg har lyst.
Har i noget i kan anbefale?
det kan kun rigtigt gøres på en måde.
hvis du har et HELT åbent net så kan det kun gøres via mac filtrering i routeren.
lad mig forøvrigt lige gøre opmærksom på at det er en rigtig skidt ide at have et åbent net med mindre du bor ude på lanndet med 2-300 meter til nærmeste nabo
-
- Geografisk sted: Bjerringbro
vil lige hoppe med på denne tråd ....
Jeg har låst alle pc'er i huset på macfiltret på routeren, så det kun er de tilladte mac adresser der kan gå på .... er det ikke sikkert nok ?
Jeg har låst alle pc'er i huset på macfiltret på routeren, så det kun er de tilladte mac adresser der kan gå på .... er det ikke sikkert nok ?
/Henrik
Ubuntu 20.04 64 bit
Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
Ubuntu 20.04 64 bit
Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Hejsa,
Du skal egentlig bare bruge din browser, da det er routeren som styrer dit netværk. Der er mulighed for at se hvilke IP-adresser der er tildelt fra din DHCP-server, og du kan nemt smide dem af ved at slette den tildelte IP-adresse.
Hvis du vil se helt præcis hvad der foregår på dit netværk, skal du bruge et sniffer-program.
Jeg ved ikke hvorfor du kører med et åbent netværk, men hvis det er fordi du har udstyr som ikke understøtter kryptering kan du alligevel forbedre sikkerheden en smule.
Du skal egentlig bare bruge din browser, da det er routeren som styrer dit netværk. Der er mulighed for at se hvilke IP-adresser der er tildelt fra din DHCP-server, og du kan nemt smide dem af ved at slette den tildelte IP-adresse.
Hvis du vil se helt præcis hvad der foregår på dit netværk, skal du bruge et sniffer-program.
Jeg ved ikke hvorfor du kører med et åbent netværk, men hvis det er fordi du har udstyr som ikke understøtter kryptering kan du alligevel forbedre sikkerheden en smule.
- Ændre SSID til noget kryptisk - og skjul derefter SSID.
- Deaktiver DHCP
- Ændr standard IP-adresseområde og sæt subnetmasken til absolut minimum
- Brug MAC-filtrering
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
- Geografisk sted: Esbjerg
swotie skrev:vil lige hoppe med på denne tråd ....
Hejsa,
Nej, det er overhovedet ikke sikkert. Det kan nemt omgås - men er selvfølgelig godt at bruge sammen med andre sikkerhedstiltag, så hele sikkerheden samlet set gør det besværligt at hacke sig ind.
/Michael
---
---