Ohøj..
Målet er at kunne kontrollere båndbredden på netkortene i min ubuntu-gw. Jeg kunne godt tænke mig at få en limit på 10mbps/10mbps på min DMZ og resten (30/30mbps) dedikeret til LAN. Jeg tror at tc og htb kan gøre det mig, men jeg magter ikke at sætte det op.
Er der nogen som har ekspertise i det?
\\DUEDAHL
tc & HTB - bandwidth control (LØST)
-
- IRC nickname: DUEDAHL
tc & HTB - bandwidth control (LØST)
Senest rettet af DUEDAHL 20. jun 2010, 21:47, rettet i alt 1 gang.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: tc & HTB - bandwidth control
DUEDAHL skrev:Ohøj..
Målet er at kunne kontrollere båndbredden på netkortene i min ubuntu-gw. Jeg kunne godt tænke mig at få en limit på 10mbps/10mbps på min DMZ og resten (30/30mbps) dedikeret til LAN. Jeg tror at tc og htb kan gøre det mig, men jeg magter ikke at sætte det op.
Er der nogen som har ekspertise i det?
\\DUEDAHL
Måske det her er noget for dig: http://ubuntu-snippets.blogspot.com/200 ... -your.html
Iøvrigt kaldes du vil for:
- QoS (Quality Of Service), eller
- Traffic Shaping, eller
- Packet Shaping, eller
- ITMP (Internet Traffic Management Practices).
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: DUEDAHL
Det var lige hvad jeg manglede, takker
\\DUEDAHL
\\DUEDAHL
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
DUEDAHL skrev:Det var lige hvad jeg manglede, takker
\\DUEDAHL
Kunne du lige lige tilføje [LØST] i emne linien i dit første indlæg. (Bare gør det, du behøver ikke svare på dette indlæg)
Tak.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags