tc & HTB - bandwidth control (LØST)

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
DUEDAHL
IRC nickname: DUEDAHL

tc & HTB - bandwidth control (LØST)

Indlæg af DUEDAHL »

Ohøj..

Målet er at kunne kontrollere båndbredden på netkortene i min ubuntu-gw. Jeg kunne godt tænke mig at få en limit på 10mbps/10mbps på min DMZ og resten (30/30mbps) dedikeret til LAN. Jeg tror at tc og htb kan gøre det mig, men jeg magter ikke at sætte det op.

Er der nogen som har ekspertise i det? :)

\\DUEDAHL
Senest rettet af DUEDAHL 20. jun 2010, 21:47, rettet i alt 1 gang.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: tc & HTB - bandwidth control

Indlæg af lath »

DUEDAHL skrev:Ohøj..

Målet er at kunne kontrollere båndbredden på netkortene i min ubuntu-gw. Jeg kunne godt tænke mig at få en limit på 10mbps/10mbps på min DMZ og resten (30/30mbps) dedikeret til LAN. Jeg tror at tc og htb kan gøre det mig, men jeg magter ikke at sætte det op.

Er der nogen som har ekspertise i det? :)

\\DUEDAHL

Måske det her er noget for dig: http://ubuntu-snippets.blogspot.com/200 ... -your.html

Iøvrigt kaldes du vil for:
  • QoS (Quality Of Service), eller
  • Traffic Shaping, eller
  • Packet Shaping, eller
  • ITMP (Internet Traffic Management Practices).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
DUEDAHL
IRC nickname: DUEDAHL

Indlæg af DUEDAHL »

Det var lige hvad jeg manglede, takker :)

\\DUEDAHL
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

DUEDAHL skrev:Det var lige hvad jeg manglede, takker :)

\\DUEDAHL

Kunne du lige lige tilføje [LØST] i emne linien i dit første indlæg. (Bare gør det, du behøver ikke svare på dette indlæg)

Tak.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags