Kuk firefox... samt kan man lave vinduer rak som i win 7

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
kent a
Geografisk sted: Erslev på Mors

Kuk firefox... samt kan man lave vinduer rak som i win 7

Indlæg af kent a »

Jeg har oplevet to gange at der fuldstændig kuk i mine fortrukkende hvor den åbner alle mine link jeg har i kassen...

og f.eks når jeg er her på side og trykker på et aktive emner så åbner den i en ny vindue og hvis jeg trykker på et emne så åbner den igen et vindue...

Jeg kan få den til at holde op med at gøre det ved at genstarte dyret...

Så har jeg været nede og besøge min svigerfar..

Han skulle jo så vældig blære sig med sin windows 7

Jeg synes godt nok det liner meget ubuntu... Men han har sådan en vindue's række

Billede

Kan man lave det på ubuntu....
Lubuntu 18.04 LTS
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Kuk firefox... samt kan man lave vinduer rak som i win 7

Indlæg af soundpartner »

ja da der er flere muligheder...
selv er jeg mest til awn som kan lave en sådan dock, men der er også andre muligheder så som blandt andet gnome do med docky, og cairodock. og der er helt sikkert også andre
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
kent a

Indlæg af kent a »

soundpartner skrev:ja da der er flere muligheder...
selv er jeg mest til awn som kan lave en sådan dock, men der er også andre muligheder så som blandt andet gnome do med docky, og cairodock. og der er helt sikkert også andre

Okay...

Jeg kunne nemlig godt tænke mig at noget lidt fed.. så jeg kunne blære mig lidt over for ham... Jeg blære mig jo med at mit OS ikke har kostet noget... Men det er ikke så imponerende i hans verden...
Lubuntu 18.04 LTS
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Hvis du har været igennem denne guide: http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57
Og har et grafikkort der understøtter 3D, så skulle du lege lidt med compiz. System-indstillinger-compizconfig settings manager. Men det kræver nok at du læser en tutorial for helt at forstå mulighederne for lir i compiz.
Denne guide er lidt gammel, men den er på dansk: viewtopic.php?t=2436
Der er også noget videoværk her: http://www.linuxhaxor.net/?p=1850
Men prøv også at google compiz tutorial eller noget i den stil.
kent a

Indlæg af kent a »

zob skrev:Hvis du har været igennem denne guide: http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57
Og har et grafikkort der understøtter 3D, så skulle du lege lidt med compiz. System-indstillinger-compizconfig settings manager. Men det kræver nok at du læser en tutorial for helt at forstå mulighederne for lir i compiz.
Denne guide er lidt gammel, men den er på dansk: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?t=2436
Der er også noget videoværk her: http://www.linuxhaxor.net/?p=1850
Men prøv også at google compiz tutorial eller noget i den stil.

3d kort findes ikke i min computer... Men jeg kan spille spil på den rimelig som tuxe race... Det kunne jeg ikke med 9.10, men det kan jeg med 10.4
Lubuntu 18.04 LTS
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Nå øv. Det begrænser selvfølgelig mulighederne for at jorde din svigerfar. Men du kan tjekke den dock ud, soundpartner refererede til.
Hvilket grafikkort har du da:

Kode: Vælg alt

lshw -C display
kent a

Indlæg af kent a »

zob skrev:Nå øv. Det begrænser selvfølgelig mulighederne for at jorde din svigerfar. Men du kan tjekke den dock ud, soundpartner refererede til.
Hvilket grafikkort har du da:

lshw -C display

PC
LG E500

kent-lene@kent-lene-laptop:~$ lsb_release -a && uname -a && lspci
No LSB modules are available.
Distributor ID: Ubuntu
Description: Ubuntu 9.10
Release: 9.10
Codename: karmic
Linux kent-lene-laptop 2.6.31-17-generic #54-Ubuntu SMP Thu Dec 10 16:20:31 UTC 2009 i686 GNU/Linux
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Mobile PM965/GM965/GL960 Memory Controller Hub (rev 03)
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (rev 03)
00:02.1 Display controller: Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (rev 03)
00:1a.0 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #4 (rev 03)
00:1a.1 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #5 (rev 03)
00:1a.7 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB2 EHCI Controller #2 (rev 03)
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller (rev 03)
00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 1 (rev 03)
00:1c.2 PCI bridge: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 3 (rev 03)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #1 (rev 03)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #2 (rev 03)
00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #3 (rev 03)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB2 EHCI Controller #1 (rev 03)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 Mobile PCI Bridge (rev f3)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801HEM (ICH8M) LPC Interface Controller (rev 03)
00:1f.2 IDE interface: Intel Corporation 82801HBM/HEM (ICH8M/ICH8M-E) SATA IDE Controller (rev 03)
01:04.0 CardBus bridge: O2 Micro, Inc. OZ711SP1 Memory CardBus Controller (rev 01)
01:04.2 SD Host controller: O2 Micro, Inc. Integrated MMC/SD Controller (rev 02)
01:04.3 Mass storage controller: O2 Micro, Inc. Integrated MS/xD Controller (rev 01)
01:04.4 FireWire (IEEE 1394): O2 Micro, Inc. Firewire (IEEE 1394) (rev 02)
03:00.0 Ethernet controller: Atheros Communications Inc. AR5001 Wireless Network Adapter (rev 01)
04:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8101E/RTL8102E PCI Express Fast Ethernet controller (rev 01)
kent-lene@kent-lene-laptop:~$
Lubuntu 18.04 LTS
kent a

Indlæg af kent a »

Jeg køre godt nok med 10.4 og ikke 9.10
Lubuntu 18.04 LTS
soundpartner
IRC nickname: sound

Indlæg af soundpartner »

jeg har selv en lg E500 og den kører altså ganske fint med compiz, cube osv.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af laoshi »

awn (avant windiw navigator) kan f.eks. se sådan ud (noget bedre end windows7, når jeg selv skal sige det):

Billede
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Ok, du kører 10.04. Mærkeligt. Så den lsb_release -a && uname -a && lspci kommando du opgiver der??? Hvad er det??? En du kørte mens du havde 9.10??? Fra en anden lignende maskine???
Hvis det forholder sig sådan, skal du lige være opmærksom på, for din egen skyld, at når du opgiver den slags i et forum som her, så læser folk det som var det noget du lige har kørt inden du poster det. Det kan blive noget værre rod. Så for eftertiden synes jeg du skal gøre det til en vane at sætte linjen

lsb_release -a && uname -a && lspci
ind i en terminal og poste på forum hvad der står. Det må da også være ligeså nemt som at rode det gamle dokument frem hvor du har det der til at stå.
I øvrigt var det slet ikke det output jeg bad om, men fred nu være med det. Jeg fik lige pludselig et helt andet og mere pædagogisk projekt. Lad være med det! Det giver slet ingen mening. :D
kent a

Indlæg af kent a »

zob skrev:Ok, du kører 10.04. Mærkeligt. Så den lsb_release -a && uname -a && lspci kommando du opgiver der??? Hvad er det??? En du kørte mens du havde 9.10??? Fra en anden lignende maskine???
Hvis det forholder sig sådan, skal du lige være opmærksom på, for din egen skyld, at når du opgiver den slags i et forum som her, så læser folk det som var det noget du lige har kørt inden du poster det. Det kan blive noget værre rod. Så for eftertiden synes jeg du skal gøre det til en vane at sætte linjen

lsb_release -a && uname -a && lspci
ind i en terminal og poste på forum hvad der står. Det må da også være ligeså nemt som at rode det gamle dokument frem hvor du har det der til at stå.
I øvrigt var det slet ikke det output jeg bad om, men fred nu være med det. Jeg fik lige pludselig et helt andet og mere pædagogisk projekt. Lad være med det! Det giver slet ingen mening. :D

Ja det er fra den gang jeg kørte 9.10

Jeg undskylder mange gange...
Lubuntu 18.04 LTS
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Men hvorfor dog :?:
Nå pyt :|