Fandt efter lidt trial n' error ud af at jeg kunne højreklikke på baggrundsskærmen - vælge "skift baggrund" og så under fanen "Visuelle effekter" kunne få titelbaren vist.
Genstartede så for at se om det løste problemer, men efter genstart har den igen sat sig til "ingen" og intet har nogen titelbars før end at jeg vælger normal.
Jeg har så ledt lidt rundt på diverse Ubuntu relaterede fora for at se om nogen har haft lignende oplevelser.
Fandt disse 2 links:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1467153
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic ... 732#p63732
Den sidste er nok den der bedst beskriver mit problem.
Jeg er ny ud i beta testningens verden. Jeg har haft Lucid på computeren siden beta 1.
Jeg er nu stødt ind i problemer. Jeg har et Nvidia 7600 GT grafikkort. Jeg bruger nvidia driveren. Nærmere bestemt den anbefalede driver.
Men nu er det så problemerne kommer. Hver gang jeg tænder min computer, skal jeg ind og vælge visuelle effekter til normal før jeg kan se toppen af alle vinduer. Altså baren med luk, maksimer osv.
Er der nogen der kender en løsning på problemet? Der har jo været mange ting omkring Nvidia driveren, og jeg ved ikke om jeg har misset noget.
Jeg håber på hjælp.
Sig til, hvis i vil have et screenshot af situationen.
--------------------
det kunne tyde på at du har fået pillet lidt i compiz med nogle winduesdekorationer, men da dette er et desideret support-spørgsmål vil jeg foreslå dig at oprette en ny tråd med diit problem
--------------------
Jeg har fået løst problemet nu. Jeg havde ikke pakken compiz installeret længere, så installerede den og nu spiller det igen.
Jeg tjekkede hvorvidt jeg havde Compiz installeret hvilket jeg havde, så tænkte at der måske var fejl i så jeg afinstallerede, genstartede og installerede det igen. Dog uden held.
Jeg har også rodet rundt i Compiz for at se om jeg kunne finde en eller anden lille ting der kunne have noget med titelbarerne at gøre. Fandt heller ikke noget.
Jeg forsøgte så med sidstnævnte løsning fra det andet link:
"Ubuntu 10.04 beta 1 places libGL.so* to /usr/lib/mesa/ and configures dynamic loader so that it takes precedence over more conventional /usr/lib/libGL.so*.
The simplest solution is to edit /etc/ld.so.conf putting /usr/lib on the first line, and then run ldconfig to rebuild loader cache. "
I have to check if this works.. in the morning
Dette resulterede i at jeg slet ikke kunne aktivere "Visuelle effekter" længere (Visuelle effekter kunne ikke aktiveres). Dog når jeg genstarter uden at have titelbarer, så får jeg dem efter at forsøge at slå visuelle effekter til.
Vil hente min backup og se om jeg kan få visuelle effekter til at virke igen.
Så håber jeg at der er et par kloge hoveder der kan hjælpe mig videre i min færd.