Ingen "titelbar" på vinduer (løst)

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
FogToo
IRC nickname: FogToo

Ingen "titelbar" på vinduer (løst)

Indlæg af FogToo »

Jeg har opdateret til 10.04 idag fra 9.10 - og ikke en ny installation, hvilket forløb ganske fint.. Men da jeg første gang starter computeren har ingen vinduer nogen titelbar - tænkte at der bare var sket en fejl så genstartede et par gange, dog uden held.
Fandt efter lidt trial n' error ud af at jeg kunne højreklikke på baggrundsskærmen - vælge "skift baggrund" og så under fanen "Visuelle effekter" kunne få titelbaren vist.
Genstartede så for at se om det løste problemer, men efter genstart har den igen sat sig til "ingen" og intet har nogen titelbars før end at jeg vælger normal.

Jeg har så ledt lidt rundt på diverse Ubuntu relaterede fora for at se om nogen har haft lignende oplevelser.
Fandt disse 2 links:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1467153
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic ... 732#p63732

Den sidste er nok den der bedst beskriver mit problem.
Jeg er ny ud i beta testningens verden. Jeg har haft Lucid på computeren siden beta 1.

Jeg er nu stødt ind i problemer. Jeg har et Nvidia 7600 GT grafikkort. Jeg bruger nvidia driveren. Nærmere bestemt den anbefalede driver.
Men nu er det så problemerne kommer. Hver gang jeg tænder min computer, skal jeg ind og vælge visuelle effekter til normal før jeg kan se toppen af alle vinduer. Altså baren med luk, maksimer osv.

Er der nogen der kender en løsning på problemet? Der har jo været mange ting omkring Nvidia driveren, og jeg ved ikke om jeg har misset noget.

Jeg håber på hjælp. :)

Sig til, hvis i vil have et screenshot af situationen.

--------------------
det kunne tyde på at du har fået pillet lidt i compiz med nogle winduesdekorationer, men da dette er et desideret support-spørgsmål vil jeg foreslå dig at oprette en ny tråd med diit problem

--------------------
Jeg har fået løst problemet nu. Jeg havde ikke pakken compiz installeret længere, så installerede den og nu spiller det igen. :)

Jeg tjekkede hvorvidt jeg havde Compiz installeret hvilket jeg havde, så tænkte at der måske var fejl i så jeg afinstallerede, genstartede og installerede det igen. Dog uden held.
Jeg har også rodet rundt i Compiz for at se om jeg kunne finde en eller anden lille ting der kunne have noget med titelbarerne at gøre. Fandt heller ikke noget.

Jeg forsøgte så med sidstnævnte løsning fra det andet link:
"Ubuntu 10.04 beta 1 places libGL.so* to /usr/lib/mesa/ and configures dynamic loader so that it takes precedence over more conventional /usr/lib/libGL.so*.
The simplest solution is to edit /etc/ld.so.conf putting /usr/lib on the first line, and then run ldconfig to rebuild loader cache. "
I have to check if this works.. in the morning

Dette resulterede i at jeg slet ikke kunne aktivere "Visuelle effekter" længere (Visuelle effekter kunne ikke aktiveres). Dog når jeg genstarter uden at have titelbarer, så får jeg dem efter at forsøge at slå visuelle effekter til.
Vil hente min backup og se om jeg kan få visuelle effekter til at virke igen.
Så håber jeg at der er et par kloge hoveder der kan hjælpe mig videre i min færd.
Senest rettet af FogToo 14. maj 2010, 13:31, rettet i alt 1 gang.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Ingen "titelbar" på vinduer

Indlæg af soundpartner »

hvis du installerer compiz.config settings manager tror jeg den hedder så kan du i compiz rode med det der hedder vinduesdekorationer. jeg tror det er det der driller dig
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
FogToo

Indlæg af FogToo »

Jeg har allerede compizconfig settings manager installeret.. Det er derigennem jeg har forsøgt at rode med alle de forskellige indstillinger. Intet af hvad jeg har gjort har haft nogen indflydelse på titelbaren.
tuxx
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Indlæg af tuxx »

Tjek lige at du har pakken 'compiz-gnome' installeret.
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
FogToo

Indlæg af FogToo »

Compiz-gnome er installeret
FogToo

Indlæg af FogToo »

Når jeg starter computeren, kan jeg se at processen "gtk-window-decorator" ikke kører, og i samme øjeblik jeg starter den process får alle vinduer titelbarer.
FogToo

Indlæg af FogToo »

Det havde vist ikke noget med gtk-window-decorator at gøre.. Det var vist mest et tilfælde.
Anyway. Jeg gennemgik min procedure omkring at højreklikke på baggrunden, og sætte visuelle effekter til. Dernæst gik jeg ind i system - indstillinger - opstartsprogrammer, valgte fanen Indstillinger og trykkede på "Husk program, der kører nu"
Efter 4 genstarter fungerer det stadigvæk. Jeg har haft titelbarer ved hver opstart. Der er dog eet "problem" - Jeg har ikke længere "visuelle effekter" sat til som standard.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

FogToo skrev:Det havde vist ikke noget med gtk-window-decorator at gøre.. Det var vist mest et tilfælde.
Anyway. Jeg gennemgik min procedure omkring at højreklikke på baggrunden, og sætte visuelle effekter til. Dernæst gik jeg ind i system - indstillinger - opstartsprogrammer, valgte fanen Indstillinger og trykkede på "Husk program, der kører nu"
Efter 4 genstarter fungerer det stadigvæk. Jeg har haft titelbarer ved hver opstart. Der er dog eet "problem" - Jeg har ikke længere "visuelle effekter" sat til som standard.

jeg er et hundrede på at du har disablet winduesdekorationerne i compiz. det er en meget almindelig ting at få disablet, og jeg har også selv været i den fælde...

i compiz config settingsmanager under effekts skal der være hak i den effekt der hedder vinduesdekorationer
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
FogToo

Indlæg af FogToo »

Har lige været inde for at tjekke. Den er aktiveret.
Om den har været deaktiveret i en tidligere instans, kan jeg ikke huske. Men jeg har ikke selv på noget tidspunkt rodet med den.
FogToo

Indlæg af FogToo »

Jeg har fundet en løsning på mit problem..
Det var relateret til Compiz rigtigt nok som Soundpartner sagde. Jeg ved ikke hvorfor men Compiz kørte åbenbart ikke ordentligt.
Så jeg gik ind i system-indstillinger-opstartsprogrammer
valgte tilføj

Navn: Compiz
Kommando: /usr/bin/compiz --replace
Kommentar: -tom-

Jeg ved ikke hvorfor dette her hjælper, men mit problem er løst. Jeg har titelbarer, og har mulighed for at ændre mine visuelle effekter, og de indstillinger bliver gemt hver gang jeg genstarter computeren.