På min stationære computer benytter jeg Picasa (fra Google) uden problemer til at redigere billeder. På Min bærbare derimod virker det ikke: Jeg kan godt åbne programmet, men så snart jeg markerer et billede, som jeg ønsker at redigere, fryser det. Jeg har prøvet med forskellige versioner - 2.7 og 3 beta bl.a. - problemet er det samme.
Har nogen oplevet noget tilsvarende? Og har nogen en forklaring på, hvad der kunne forårsage dette problem?
På forhånd tak
Problemer med Picasa, som fryser
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Problemer med Picasa, som fryser
Schindler skrev:På min stationære computer benytter jeg Picasa (fra Google) uden problemer til at redigere billeder. På Min bærbare derimod virker det ikke: Jeg kan godt åbne programmet, men så snart jeg markerer et billede, som jeg ønsker at redigere, fryser det. Jeg har prøvet med forskellige versioner - 2.7 og 3 beta bl.a. - problemet er det samme.
Har nogen oplevet noget tilsvarende? Og har nogen en forklaring på, hvad der kunne forårsage dette problem?
På forhånd tak
Da jeg sidst prøvede Piscasa på 64-bit Ubuntu virkede det ikke. På 32-bit Ubuntu virkede det derimod fint. Jeg bruger ikke Piscasa længere.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Begge mine computere er 32-bit - så min tanke er umiddelbart, at der er noget, Picasa konflikter med på min bærbare.
-
- Geografisk sted: Køge
Prøv at starte det op via terminalen, og se om der kommer nogen informationer.
-
Det gør der ikke. Kan jeg gøre andet for at få en log eller noget lignende, der kan beskrive fejlen?
-
- Geografisk sted: Køge
Nu har jeg ikke brugt picasa, men mon ikke der skulle gemme sig en log fil i ~/.picasa eller ligende.
Eller se om den opretter en i /var/log
Eller se om den opretter en i /var/log