Problemer med Picasa, som fryser

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Schindler

Problemer med Picasa, som fryser

Indlæg af Schindler »

På min stationære computer benytter jeg Picasa (fra Google) uden problemer til at redigere billeder. På Min bærbare derimod virker det ikke: Jeg kan godt åbne programmet, men så snart jeg markerer et billede, som jeg ønsker at redigere, fryser det. Jeg har prøvet med forskellige versioner - 2.7 og 3 beta bl.a. - problemet er det samme.

Har nogen oplevet noget tilsvarende? Og har nogen en forklaring på, hvad der kunne forårsage dette problem?

På forhånd tak
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Problemer med Picasa, som fryser

Indlæg af lath »

Schindler skrev:På min stationære computer benytter jeg Picasa (fra Google) uden problemer til at redigere billeder. På Min bærbare derimod virker det ikke: Jeg kan godt åbne programmet, men så snart jeg markerer et billede, som jeg ønsker at redigere, fryser det. Jeg har prøvet med forskellige versioner - 2.7 og 3 beta bl.a. - problemet er det samme.

Har nogen oplevet noget tilsvarende? Og har nogen en forklaring på, hvad der kunne forårsage dette problem?

På forhånd tak

Da jeg sidst prøvede Piscasa på 64-bit Ubuntu virkede det ikke. På 32-bit Ubuntu virkede det derimod fint. Jeg bruger ikke Piscasa længere.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Schindler

Indlæg af Schindler »

Begge mine computere er 32-bit - så min tanke er umiddelbart, at der er noget, Picasa konflikter med på min bærbare.
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

Prøv at starte det op via terminalen, og se om der kommer nogen informationer.
Schindler

Indlæg af Schindler »

Det gør der ikke. Kan jeg gøre andet for at få en log eller noget lignende, der kan beskrive fejlen?
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

Nu har jeg ikke brugt picasa, men mon ikke der skulle gemme sig en log fil i ~/.picasa eller ligende.

Eller se om den opretter en i /var/log