Reklame for Occupy Denmark

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
bimsebasse
Indlæg: 296
Tilmeldt: 11. okt 2010, 16:25

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af bimsebasse »

christian.arvai skrev:
Apropos sødmælk, en tråd om hvor man køber mælk billigst ville blive hilst velkommen herfra.

Nu gik den da helt offtopic ;)

Men jeg skal hilse fra min dame og sige at du løbende kan tjekke det på http://www.tilbudsugen.dk//quote

Den bruger vi også men der må da være et sted hvor man kan købe 2-3 liters og spare på den måde, da jeg boede i England købte jeg altid 4 eller 6 pints plasticflasker ad gangen. Nåh, sorry, så er den tråd vist afsporet nok.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af AJenbo »

Da jeg boede hos mine forældre købte vi altid 2 liters dunke i Metro.
bimsebasse
Indlæg: 296
Tilmeldt: 11. okt 2010, 16:25

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af bimsebasse »

AJenbo skrev:Det irreterre mig rigtig meget at det efterhånden er svært at finde steder hvor man kan købe ½ liters, for jeg når næste aldrig at bruge en hel liter før den bliver sur :(, de har det så godt nok i min kiosk men det er ikke lige frem det billigste sted at handle, og det øvrige udvalg er meget begrænset.


Frys - det er måske ikke nærliggende, men når du køber en mælk, hæld halvdelen i en tom colaflaske og stil i køleskabet og den anden halvdel i en tom colaflaske og sæt den i fryseren.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af AJenbo »

kfj1972 skrev:Jeg har fået givet udtryk for mine meninger omkring Ubuntu og politik og ingen er vist længere i tvivl om at der i hvert fald er én person herinde som ikke mener de to ting høre sammen.

Der skal heller ikke være tvivl om at de to ting ikke hænger sammen. Spørgsmålet ligger i om vi vil forbyde eller tillade forummet medlemmer at udtrykke deres holdning i Offtopic. Vis vi har nogen fra den anden side der har lyst til at lave et indlæg skal de være lige så velkommende i min mening, også selv om jeg skulle syndes VU opføre sig som en gang hooligans på valg natten :P
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af AJenbo »

bimsebasse skrev:
AJenbo skrev:Det irreterre mig rigtig meget at det efterhånden er svært at finde steder hvor man kan købe ½ liters, for jeg når næste aldrig at bruge en hel liter før den bliver sur :(, de har det så godt nok i min kiosk men det er ikke lige frem det billigste sted at handle, og det øvrige udvalg er meget begrænset.


Frys - det er måske ikke nærliggende, men når du køber en mælk, hæld halvdelen i en tom colaflaske og stil i køleskabet og den anden halvdel i en tom colaflaske og sæt den i fryseren.

Ok, var ikke klar over mælk kunne tåle det, tak for tippet. Til andre så husk at rengøre cola flasken for jeg ved at cola og mælk IKKE kan tåle at blive blandet.
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af thj01 »

Jeg synes det er Ok at en eller anden skriver noget politisk i off-topic, men så skal det saftsusme mig også være ok at der kommer reaktioner på det!!!!!!!

Det jeg synes er helt ved siden af er første linie

Jeg har fået lov til at reklamere lidt for Occupy Denmark. Tusind tak til jer admins



Den kan tolkes som en holdning hos admin og at der er ok. Det gør at han til en vis grad kan dække sig ind under at "have fået lov" og vi andre ikke kan tillade os at gå imod. Og lige præcist det sker i tråden. admin går ind og forsvarer.

Jeg synes admin skulle have skrevet tilbage at det ville være upassende at blande et mindretals politiske overbevisning ind i noget som "man har fået lov til.

Men om det er mangel på pli fra trådopretteren, eller en tanketorsk fra admin er ikke rigtigt til at skille ad i dette tilfælde.

I denne tråd : https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=14082&start=15, kommer Ajenbo som admin med en lille "båltale".

AJenbo skrev:Jeg vil bede om at man fremover bruger mindre kontroversielle analogier (noget der ikke involvere direkte skade på andre), det kan virke inflammerende i en debat og det emne der bliver hivet frem her er bestemt ikke noget vi ønsker at blive indekseret på google for.



Og ligeså vel som jeg synes at låsningen af den tråd var en tanketorsk fra admins side af, så synes jeg at brugen af admin som "supportgruppe" i dette indlæg er fuldstændig malplaceret. For sådan kan dette indlæg læses på google : http://www.google.dk/search?gcx=w&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=ubuntu+Occupy+Denmark

****

Vis emne - Reklame for Occupy Denmark - Ubuntu Danmark
ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?t=14929&p=97528
- Bloker alle resultater for ubuntudanmark.dk
15 indlæg - 3 forfattere - Sidste indlæg: i går
Du kan finde Occupy Denmark på Facebook. Bevægelsen har også fået sin egen
hjemmeside:www.occupy.dk . Det skal dog siges at ...

Få flere diskussionsresultater

****

PS - det er forøvrigt 1. hit!!!!!!!

Occupy Denmar har INTET med hverken Ubuntu, Opensource eller Ubuntudanmark at gøre. Og der er ingen ideologiske sammenfald. Så derfor er dette indlæg mindst lige så malplaceret her, som det vil være i dansk hundekennelforening.

Men analogien med, at man ikke fjerne al videoredigeringssoftware eller billedbehandlingssoftware, fordi visse elementer vil bruge det ulovligt er netop frihdens pris (læg mærke til at jeg ikke nævner "det som ikke må nævnes") - jeg vil jo nødig risikere endnu en indeksering. Det skal lige siges at min "forbrydelse" kun kommer på en 3. plads ved en søgning på google : http://www.google.dk/search?gcx=w&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=ubuntu+Occupy+Denmark#sclient=psy-ab&hl=da&source=hp&q=ubuntu+p%C3%A6dofili&pbx=1&oq=ubuntu+p%C3%A6dofili&aq=f&aqi=&aql=1&gs_sm=e&gs_upl=518324l518961l1l519151l2l1l1l0l0l0l170l170l0.1l2l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.,cf.osb&fp=447ecc3ad0f6d3f9&biw=1246&bih=703, da newz.dk vinder med 2 indlæg.

Det unævnelige pg formastelige ord kan også læses i ovenstående , men kræver html læseegenskaber.

Dette er en ommer kære admins, og det pynter ikke på det at i er ved at falde over hinandens ben for at retfærddigøre det. Men i kan jo ikke gøre for at trådstarteren bruger jeres opbakning til at få Ubuntu og Occupy Denmark til at være 1. hit med google :P.

(det skal lige siges at selvom jeg revser admingruppen for disse to specifikke indlæg har jeg stor respekt for det arbejde de gør for at drive dette forum - og jeg vil til enhver tid støtte op om dem, når det er relevant. Men her IMHO træder de som gruppe ved siden af)
Senest rettet af thj01 24. okt 2011, 11:54, rettet i alt 1 gang.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af Christian.Arvai »

Nu er Google også nem at tricke, en søgning på "ubuntu julemanden denmark" giver også forum øverst http://www.google.dk/#hl=da&sugexp=kjrmc&cp=25&gs_id=3&xhr=t&q=ubuntu+julemanden+Denmark&pf=p&sclient=psy-ab&site=&source=hp&pbx=1&oq=ubuntu+julemanden+Denmark&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=79d124f754ccbc8&biw=1630&bih=833 , hvilket er ret sjovt, da ordet julemanden kun optræder i 2 tråde herinde :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af thj01 »

Christian - det som skærer i øjnene er at censuren kun kører den ene vej. Og google indeksering er blevet brugt af admins som argument for at låse en tråd før. Og i dette tilfælde går det helt galt!

indlæg 2 mindst lige så berettiget som indlæg et - men det går admin imod.

Admin burde have frasagt "beskyttelsen" af tråd nummer et - ikke gået imod indlæg 2. For ved jeres revselse af indlæg 2, går i ind og gør nøjagtigt det, som jeg påpeger. I støtter indlæg 1.

Det er ikke "hård" censur, for i låser og sletter ikke - men i sætter oplæg 2 på plads, hvilket jeg i denne kontekst vil kalde "blød" censur. Og al censur på holdninger har intet med Ubuntu's ånd at gøre.

fra : http://www.ubuntu.com/project/about-ubuntu/our-philosophy

What is open source?

There are 10 core principles of open-source software:

Software must be free to redistribute.
The program must include source code.
The licence must allow people to experiment with and redistribute modifications.
Users have a right to know who is responsible for the software they are using.
There should be no discrimination against any person or group.
The licence must not restrict anyone from making use of the program in a specific field.
No-one should need to acquire an additional licence to use or redistribute the program.
The licence must not be specific to a product.
The licence must not restrict other software.
The licence must be technology-neutral.

Freedom is a bitch - Men jeg vil ikke leve uden.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af AJenbo »

thj01 skrev:Det jeg synes er helt ved siden af er første linie

Jeg har fået lov til at reklamere lidt for Occupy Denmark. Tusind tak til jer admins


Jeg er helt enig, den linje brude ikke have været der da den let kan misforstås. Det der ligger til grund for linjen er at vi blev spurgt om det ville være ok at man skrev et politisk emne i offtopic.

Mht det der google stats:
Nu tilføjer du så godt nok ubuntu i dine søgninger hvilket stærket reducere hvilket tårde vi konkurere med, så det er kun relevent for folk der allerede har draget konklusionen.

Det kræver sandsynligvis flere emner med samme indhold før vi ville begynde rigtig at komme op i Google søgninger. Dette var heller ikke på nogen måde grunden til at den tråd blev låst, hvis det var hade indlæget været slettet, emnet blev låst pga. selve debatten var nytteløs og udviklede sig i en meget negativ retning. At vi ikke ønskede at blive indekseret på den slags var bare en side bemærkning omkring en tone jeg ikke brød mig om blev brugt, og jeg bad faktisk folk om at tage det på IRC hvis de stadig følte sig tråd overtærende hvilket du tydeligvis gør og dog køre det videre i denne tråd.
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af laoshi »

Nu er det vist lige før det bliver nødvendigt at dele tråden - hvis vi skal fortsætte en diskussion om hvad adm. og red. burde eller ikke burde have gjort.

Det ser ud til at en del af miseren skyldes at nymark1 siger tak til os fordi han har fået grønt lys til at bringe sit indlæg. Det er lidt ærgerligt at han får utak for at sige tak. Men hvis takken er voldsomt provokerende, så er det da muligt for nymark1 at fjerne den famøse linje - vi gør det ikke, da det jo netop ville være en form for censur.

Og jeg vil da på adm.s og red.s vegne stadig gerne tage mod takken, selv om folk har misforstået den i retning af at vi skulle have godkendt hans indlæg.

Det har vi ikke. Men vi har godkendt at han kunne bringe det. Og det er noget ganske andet. Jeg tror at vi har nogenlunde lige så forskellige meninger om Occupy Denmark som vi er personer, så det var vi nok ikke nået til enighed om foreløbig.

Men vi har vurderet at nymarks1 kan bringe sit indlæg i Off-topic uden - efter vores opfattelse - at komme i strid med nogen retningslinjer for Forum.

Og da nymark1 åbenbart var i tvivl om, hvorvidt det var i orden at bringe indlægget, ja så var han så pænt et menneske at han spurgte sig for, inden han bare fyrede det af.

Havde han nu bare skrevet det uden at forhøre sig om, hvorvidt det kunne gå an, så havde vi under alle omstændigheder også have været nødt til at tage stilling til, om det var acceptabelt at bringe - men altså efterfølgende.

Og jeg er ret overbevist om at vores konklusion ville være blevet den samme: det er ikke et indlæg som ikke kan stå under Off-topic, men det vil selvfølgelig vække debat. Hvilket også er i orden, så længe den er argumenteret og ikke-hadefuld.

Hvis I ønsker at diskutere, hvilke retningslinjer der er/bør være også for Off-topic, så synes jeg at I bør starte en ny tråd om emnet.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af thj01 »

@Ajenbo

Hvis du som admin havde sagt til den der kom med den dumme kommentar, at sådan gjorde man ikke her, så var der ingen problemer med den tråd. Men du vælger at låse den - uden at kommentere.

Der burde have været en advarsel til ham der kom med kommentarer om Hitler - hvis du læser tråden, så fremgår det ikke af din respons. Der er flere henvisninger til fadæsen om "det som ikke må nævnes".


@laoishi

Miseren skyldes ikke første indlæg. Manden er som du også påpeger i sin gode ret til at lægget dette indlæg op i off-topic.

Der hvor filmen knækker er at i fratager kfj1972 (indlæg 2) retten til at opponere. DER sker miseren.

At kjf1972 vælger at bruge det absolutte modstykke er for at eksemplificere hvor yderligt Occupy Denmark er. Det er en demonstration til støtte for demonstrationen på wallstreet.

Occupy Wall Street is a people-powered movement that began on September 17, 2011 in Liberty Square in Manhattan’s Financial District, and has spread to over 100 cities in the United States and actions in over 1,500 cities globally. #OWS is fighting back against the corrosive power of major banks and multinational corporations over the democratic process, and the role of Wall Street in creating an economic collapse that has caused the greatest recession in generations. The movement is inspired by popular uprisings in Egypt and Tunisia, and aims to expose how the richest 1% of people are writing the rules of an unfair global economy that is foreclosing on our future.

( http://occupywallst.org/about/ )

Hvis det skal være tilladt at lægge dette op i off-topix, så bør det også være tilladt at sige fra. kjf1972 gjorde det med et eksempel der åbenbart støder manchetterne mere end et meget rødt syn på hvordan verden burde være. (http://www.youtube.com/watch?v=VIyGdOwbobA) (læg mærke til han omtaler det danske folketing som parlementet - måske han lige skulle læse op på hvordan danmark er styret).

Men han har nok valgt at bruge leksikon.org (http://leksikon.org/art.php?n=3072), hvor danmark både er en politistat og har politiske fanger.


Det kan ikke passe at der skal til at være feinsmeckeri på hvad man må sige og hvilke eksempler der er "i orden" på UbuntuDanmark.


Jeg taler på ingen måde imod at oprette denne tråd i off-topic - jeg forholder mig til, at man ikke har lov til at sige fra uden at blive irettesat.

Ubuntu drejer sig om frihed - ikke politik eller holdninger som sådan.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af AJenbo »

thj01 skrev:@Ajenbo

Hvis du som admin havde sagt til den der kom med den dumme kommentar, at sådan gjorde man ikke her, så var der ingen problemer med den tråd. Men du vælger at låse den - uden at kommentere.

Der burde have været en advarsel til ham der kom med kommentarer om Hitler - hvis du læser tråden, så fremgår det ikke af din respons. Der er flere henvisninger til fadæsen om "det som ikke må nævnes".

Der var ikke en bestemt person der var mere skyld i den retning emnet hade taget end andre, og kom der for med en generelt kommentar og låste emnet for at stoppe yderligere udvikling. VI har allerede haft samme emne oppe at køre to gange før, i den tid jeg har været med, hvor vi har forsøgt at tale folk til rette uden at låse emnet, hvilket jeg også nævnte i min kommentar. Hvis du føler dig personligt hængt ud skal jeg beklage det har ikke været meningen.

Tilbage til denne tråd:
Min kommentar til kfj1972 om brug af et dårligt eksempel må jeg nok tage på egne skulder denne gang, det er ikke ment som at det skal være censur og jeg kan godt se hvordan det er uheldigt at jeg udtaler mig sådan når jeg samtidig repræsentere administrator på forumet.

Vi har ikke noget i mod at man udtrykker sin holding imod Occupy Denmark, tværtimod ønsker vi at folk debattere de emner der kommer i offtopic og at det ikke bare bliver et sted at hænge flyders. Problemet omkring kfj1972's kommentar var at det blev direkte mod at redaktør holdet overhovedet hade tilladt emnet lå på forummet.
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af thj01 »

Og så er vi tilbage til selve problemet.

første indlæg bruger jer som admins til at berettige indlægget.

Det var det som burde have været påtalt - ikke at en reagerer på det.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af AJenbo »

Jeg ved ikke med de andre, men jeg har på daværende tidspunkt ikke tænk at den kunne opfattes på den måde og hade ikke bidt mærke i den, men jeg har også senere gjort opmærksom på at jeg er enig i at linjen ikke burde have været med i indlæget da jeg godt kan se den kan misforstås.
nymark1
Indlæg: 223
Tilmeldt: 24. okt 2008, 08:13
IRC nickname: nymark1
Geografisk sted: Aalborg

Re: Reklame for Occupy Denmark

Indlæg af nymark1 »

Så er den famøse første linje i mit første indlæg fjernet.
Og nej, meningen med den linje var ikke at bruge admins til at berettige mit indlæg. Meningen var sådan set bare at sige tak.........