Opsætning af TexMaker

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
migB

Opsætning af TexMaker

Indlæg af migB »

Hej, jeg har lige fået installeret Ubuntu, og er i gang med at installere alle de cross-platform programmer jeg har brugt i Windows.
Det er dog ikke altid så ligetil som man skulle tro, og jeg har specielt problemer med TeXmaker, som er en cross-platform LaTeX editor.
For det første forsvinder alt hvad der hedder æøå når jeg åbner dokumenter lavet på TeXmaker i Windows. For det andet kan jeg ikke kompliere mine dokumenter. (Error! Log file not found)
Programmet er installeret ved hjælp af Synoptic.

Hjælp?
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Opsætning af TexMaker

Indlæg af sådanUBUNTU »

SÅ vidt jeg husker havde jeg det samme problem. Jeg skriver godt nok i Kile (KDE latex editor), men det burde vel ikke gøre den store forskel.

Prøv at søge på 'texlive' i Synaptic Pakkehåndtering og installer nogle af alle de ekstrapakker, der ligger der. Alle de pakker, der virker tilnærmelsesvis relevante. Det gjorde jeg, og nu oplever jeg ingen problemer.
It_newbiie
IRC nickname: It_newbiie

Re: Opsætning af TexMaker

Indlæg af It_newbiie »

hej med jer, jeg kører dual styresystem med ubuntu og Windows Xp. Installerde derfor Texmaker på begge, men lagde mærke til at texmaker i windows havde en nice feature, nemlig at den forslår kommandoer, mens jeg skrev. Kan man få Texmaker i ubuntu til at gøre det samme?
Har texlive i ubuntu, og har virkelig installeret alle de pakker som kunne have den mindste relevans. Har også kigget på nettet, uden held til at løse problemet. HJÆLP!!