Hej, jeg har lige fået installeret Ubuntu, og er i gang med at installere alle de cross-platform programmer jeg har brugt i Windows.
Det er dog ikke altid så ligetil som man skulle tro, og jeg har specielt problemer med TeXmaker, som er en cross-platform LaTeX editor.
For det første forsvinder alt hvad der hedder æøå når jeg åbner dokumenter lavet på TeXmaker i Windows. For det andet kan jeg ikke kompliere mine dokumenter. (Error! Log file not found)
Programmet er installeret ved hjælp af Synoptic.
Hjælp?
Opsætning af TexMaker
-
- Geografisk sted: Valby
Opsætning af TexMaker
SÅ vidt jeg husker havde jeg det samme problem. Jeg skriver godt nok i Kile (KDE latex editor), men det burde vel ikke gøre den store forskel.
Prøv at søge på 'texlive' i Synaptic Pakkehåndtering og installer nogle af alle de ekstrapakker, der ligger der. Alle de pakker, der virker tilnærmelsesvis relevante. Det gjorde jeg, og nu oplever jeg ingen problemer.
Prøv at søge på 'texlive' i Synaptic Pakkehåndtering og installer nogle af alle de ekstrapakker, der ligger der. Alle de pakker, der virker tilnærmelsesvis relevante. Det gjorde jeg, og nu oplever jeg ingen problemer.
-
- IRC nickname: It_newbiie
Re: Opsætning af TexMaker
hej med jer, jeg kører dual styresystem med ubuntu og Windows Xp. Installerde derfor Texmaker på begge, men lagde mærke til at texmaker i windows havde en nice feature, nemlig at den forslår kommandoer, mens jeg skrev. Kan man få Texmaker i ubuntu til at gøre det samme?
Har texlive i ubuntu, og har virkelig installeret alle de pakker som kunne have den mindste relevans. Har også kigget på nettet, uden held til at løse problemet. HJÆLP!!
Har texlive i ubuntu, og har virkelig installeret alle de pakker som kunne have den mindste relevans. Har også kigget på nettet, uden held til at løse problemet. HJÆLP!!