Mozilla Thunderbird/Firefox opdateringsræs..

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
poulb
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12. jun 2010, 01:26

Mozilla Thunderbird/Firefox opdateringsræs..

Indlæg af poulb »

Kode: Vælg alt

thunderbird (version 6.0.2+build2+nobinonly-0ubuntu0.11.04.1~mts1) will be upgraded to version 7.0+build1+nobinonly-0ubuntu0.11.04.1~mts1

Hjælp... er der ikke en i dette kompetente forum som kan forklare årsagen til at Mozilla Thunderbird/Firefox i det herrens år 2010 skifter versionsnumre som andre skifter underbukser. Version 3.11 i foråret... version 4 nåede jeg ikke at få tilpasset med add-ons... version 5.0, 5.01, 5.02 i en eller 2 måneder. Derefter version 6.0, 6.1, 6,2 og nu i slutningen af september 2011 version 7.0.

Jeg gider ikke hver måned bøvle med at få mine ad-ons til at virke og det ser ud til at de i Mozillaudviklings gruppen ønsker at sabotere utallige ellers glimrende add-ons. ( = Køre add-on udviklerene trætte)

- Jeg ved godt jeg i Synaptics kan blokere specifikke pakker og dermed forhindre at de opdaterer, men jeg vil jo også gerne have sikkerhedsopdateringerne med.

- Jeg ved godt, at jeg ved at benytte repositoriet...

Kode: Vælg alt

http://ppa.launchpad.net/mozillateam/thunderbird-stable/ubuntu

får flere opdateringer.

Men i første omgang... er der en fornuftig forklaring på det hastige versionsskift som jeg blot er uvidende om.

Venlig hilsen

Poul


PS! Har benyttet Thunderbird med stigende begejstring siden version 0.7 i 2004 - og siden januar i år kun i Linux.
Senest rettet af poulb 28. sep 2011, 11:21, rettet i alt 1 gang.
Ubuntu Mate patron. Be a full Ubuntu MATE community member by helping to grow and sustain it.
Check... http://ubuntu-mate.org/blog/
and - please - note, that Ubuntu MATE 17.04 (in Beta). It is by now running both 32 and 64 bit arkitecture and on the Raspberry Pi 2 (ARMv7 proc.)
Check... https://ubuntu-mate.community/latest
Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Mozilla Thunderbird/Firefox opdateringsræs..

Indlæg af Stra »

Ja, det er ganske enkelt psykologi. (Om den så er fornuftig er en anden sag....)

Google er nu ved version 14, Opera version12 og IE version 9 (eller er det 10) og så mente Mozilla ikke at de fortsat kunne køre med version 3.5. :? :?

Jeg mener nu, at de fleste add-ons også kan bruges på de nyeste, uden ændring, men jeg kan tage fejl.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
bimsebasse
Indlæg: 296
Tilmeldt: 11. okt 2010, 16:25

Re: Mozilla Thunderbird/Firefox opdateringsræs..

Indlæg af bimsebasse »

Jep, der er ingen ikke-fjollet forklaring på det. Der er kommet prestige i at have et højt versionsnummer. IE går også hurtigere nu, og Safari må snart reagere for de sakker pinligt agterud i talræset!

Rimelig sikker på der findes et addon til Firefox som ordner addon version compatibility-problemet, kan ikke huske hvad det hedder lige nu.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Mozilla Thunderbird/Firefox opdateringsræs..

Indlæg af AJenbo »

Den eneste gode grund er at de hyppigere kan udgive nye funktioner. Før udgave få nye med mange ny funktioner. Nu udgiver de mange udgaver med få nye funktioner. På den måde får man så nye ting løbende i stedet for i ryk.