Så i løbet af i dag har jeg for første gang prøvet at installere fra USB disk - og det er godt nok smartere end at brænde og så tage det derfra - og hurtigere.
Men.....
Jeg kunne ikke placere mine partitioner (f.eks. /data ) hvor jeg ville under installationen, så det ville jeg gøre når jeg var færdig. Men det kan man heller ikke bare lige sådan gennem den grafiske brugerflade.
Mit Nvidia GT 200 kort nægtede i lang tid at fungere, men det fik jeg da knækket til sidst - men så forsvandt titellinierne i alle vinduer. bl.a fordi compiz lige tager nok overhånd.
Men jeg skal have styr på UNetBootin - for det virker sku smart - og usb disken bliver skam også lavet, men jeg er IKKE venner med dens opsætning. Når jeg bruger den spørger den efter hvor systemfilerne i windows biblioteket er henne *gys*. NÅ - det må jeg få kigget på!
HMMM hvad er erfaringen - BLIV VED LTS VERSIONEN.
Så nu installerer jeg 10.04 - for mit liv er forkort til at google resultater - for at finde ud af, at java trigger en eller anden absurd ting i nvidia driveren, så skidtet ikke virker.

Nå - Det har sikkert stået her før - men jeg kunne ikke dy mig.
Fik jeg sagt - Brug LTS, hvis du vil være på den helt sikre side