Finn Bjerke skrev:Det lykkedes at klippe første stykke af filen, men den komprimerer en mp3 fil en gang mere. Det lyder ikke godt. Når jeg så vil klippe stykke 2 ud af filen er de funktioner nå blevet "grå" dvs ikke tilgængelige. Dette her kan jeg ikke få audacity til.
Jeg har en mp3 på en time og vil gerne opdele den og navngive uden at få meget dårlig lyd.
Har du prøvet at pakke mp3 filen ud i pcm - altså ukomprimeret filformat.
Så kan du redigere den i pcm. Når den er færdig kan du komprimere den til mp3 i den lydkvalitet du vil have den - det kræver naturligvis at lyden der kom ind var af tilstrækkelig høj kvalitet.
Jeg har iøvrigt ikke nogen erfaring med programmet, og bearbejning af ukomptrimeret materiale kræver meget RAM, brug helst et 64-bit system, for de er 2x mere effektive i dataintensive computerberegninger. Årsagen er at en AMD64/Intel 64 har dobbelt så mange registre til rådighed i 64-bit, som ved 32-bit.
lige netop mp3 encoding (fra ukomprimeret til komprimeret mp3) tager ca lidt under 50% så meget tid på 64-bit, som på 32-bit.
Ubuntu Studio har noget der hedder en real-time scheduler, der gør at hardware og software snakker meget bedre sammen. I sådan et system bør man aldrig oprette en linux swap partition/fil, da det modarbejder real-time scheduleren. I stedet for at bruge Linux swap propper man rigtig meget RAM i maskinen.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og
indlejede systemer, hvor indlejrede systemer
er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags