MP3 redigering (audacity kan ikke)

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

MP3 redigering (audacity kan ikke)

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg har en laaang lyd fil i MP3 format som jeg ønsker at skære ud til mindre filer også i MP3 format til min mp3 afspiller.

Man kan Installere audacity og klippe i filen, som de beskriver her i Ehow:
http://www.ehow.com/how_6739414_edit-mp3-ubuntu.html

Imidlertid kan jeg kun markere et område med musen , jeg kan ikke klippe det markerede fra. Der sker ingenting.

nedenstående er ikke muligt, jeg kan udføre pkt 7 men ikke pkt 8.
# 7
Select a section of the MP3 file by left-clicking in the audio file's visual graph, holding the mouse button down, dragging to the right or left and releasing the mouse button.
# 8
Remove the selected portion of the MP3 file by clicking "Edit" and "Delete."

audacity 1.3.32 er en beta.

Er der bedre programmer ??
Kardemommeloven er en god ting.
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: MP3 redigering (audacity kan ikke)

Indlæg af Finn Bjerke »

Det lykkedes at klippe første stykke af filen, men den komprimerer en mp3 fil en gang mere. Det lyder ikke godt. Når jeg så vil klippe stykke 2 ud af filen er de funktioner nå blevet "grå" dvs ikke tilgængelige. Dette her kan jeg ikke få audacity til.

Jeg har en mp3 på en time og vil gerne opdele den og navngive uden at få meget dårlig lyd.
Kardemommeloven er en god ting.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Finn Bjerke skrev:Det lykkedes at klippe første stykke af filen, men den komprimerer en mp3 fil en gang mere. Det lyder ikke godt. Når jeg så vil klippe stykke 2 ud af filen er de funktioner nå blevet "grå" dvs ikke tilgængelige. Dette her kan jeg ikke få audacity til.

Jeg har en mp3 på en time og vil gerne opdele den og navngive uden at få meget dårlig lyd.

Har du prøvet at pakke mp3 filen ud i pcm - altså ukomprimeret filformat.
Så kan du redigere den i pcm. Når den er færdig kan du komprimere den til mp3 i den lydkvalitet du vil have den - det kræver naturligvis at lyden der kom ind var af tilstrækkelig høj kvalitet.

Jeg har iøvrigt ikke nogen erfaring med programmet, og bearbejning af ukomptrimeret materiale kræver meget RAM, brug helst et 64-bit system, for de er 2x mere effektive i dataintensive computerberegninger. Årsagen er at en AMD64/Intel 64 har dobbelt så mange registre til rådighed i 64-bit, som ved 32-bit.
lige netop mp3 encoding (fra ukomprimeret til komprimeret mp3) tager ca lidt under 50% så meget tid på 64-bit, som på 32-bit.

Ubuntu Studio har noget der hedder en real-time scheduler, der gør at hardware og software snakker meget bedre sammen. I sådan et system bør man aldrig oprette en linux swap partition/fil, da det modarbejder real-time scheduleren. I stedet for at bruge Linux swap propper man rigtig meget RAM i maskinen.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Når du åbner filen skal den dekomprimeres (det gælder også når den skal afspilles). Så hvis du gemmer det du har lavet som mp3 skal det kompirmeres på ny.
Ved mindre du åbne den nye mp3 og redigere den vil det ikke betyde at den næste fil du laver bliver dårligere kvalitet da den stadig arbejder med den orginale fil.
Klaus Rasmussen
Admin
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Indlæg af Klaus Rasmussen »

Et lille tip: På youtube ligger der en masse små lærings videoer til blandt andet Audacity. Denne mener jeg forklarer dit problem:
http://www.youtube.com/watch?v=5rQr5YVNqI0
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 24.04.1 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q