Invitationer til Google+

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Invitationer til Google+

Indlæg af lath »

Jeg kan lave et par invitationer også.

Lav en PB til mig, hvis du vil have en invitation til G+.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
cyrano51
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19. jul 2011, 10:53
IRC nickname: bossen

Re: Invitationer til Google+

Indlæg af cyrano51 »

Ja tak det vil jeg gerne prøve
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Invitationer til Google+

Indlæg af Christian.Arvai »

cyrano51 skrev:Ja tak det vil jeg gerne prøve

Hej og velkommen til forum.

Jeg har sendt en Privat Besked til dig, og så ordner vi resten derover.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
multilanguman
Indlæg: 12
Tilmeldt: 2. maj 2010, 20:49
IRC nickname: multilanguman
Geografisk sted: Hvalsø

Re: Invitationer til Google+

Indlæg af multilanguman »

Har aldrig brugt Facebook, men vil gerne give Google+ et forsøg. Der ser ud til at mange i den Open Source Community går ind for Google+.

Med venlig hilsen


Multilanguman
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Invitationer til Google+

Indlæg af lath »

multilanguman skrev:Har aldrig brugt Facebook, men vil gerne give Google+ et forsøg. Der ser ud til at mange i den Open Source Community går ind for Google+.

Med venlig hilsen


Multilanguman


PB sendt til overnævnte bruger

/Lars

Edit: PB først sendt nu kl 16:11, da jeg første gang jeg forsøgte at sende PBen glemte at skrive et emne, og ikke lige lagde mærke til at der dukkede en fejlmeddelelse op
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Invitationer til Google+

Indlæg af NickyThomassen »

Hehe... :D

Billede

Hilsen Nicky
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Invitationer til Google+

Indlæg af AJenbo »

Min forståelse er at google anvender dataene mens Facebook sælger dem til højest bydende, ved du om det er en korrekt antagelse?
Jeg er dog af samme grund rimelig bevist om hvad jeg giver dem adgang til.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Invitationer til Google+

Indlæg af lath »

TitanusEramius skrev:Hehe... :D

Billede

Hilsen Nicky


Nicky, hos mig:
Social Network profile: Check
Uinteressante mails fra et par maillister, og masser af SPAM fra website der lige vil give mig noget hvis jeg giver min email adresse: Check
Personlige emails: Fail (kører via mit eget domæne)
Search History: Check og Fail, søger med Google en del, men bruger også duckduckgo.com, hvis der ikke skal være så forbandet meget støj med.
Purchase History: Fail, Tracking blokeret med Ghostery i FF
Anden tracking: Fail, af samme årsag som i Purchase History

Ghostery fås til både Firefox, og Chrome browseren, og dermed sikkert også Chromium browseren)

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Invitationer til Google+

Indlæg af AJenbo »

Jeg tror der tænkes på Google pay omkring købs historie, hvis man bruger det så hjælper cookies ikke meget.
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Invitationer til Google+

Indlæg af NickyThomassen »

Jeg kunne bare ikke lade være da jeg så billedet på failblog.org :)

Men jeg tror nu ikke at Facebook som sådan har solgt informationer om sine brugere, det har de ikke haft brug for, da en del af deres brugerdatabase (2.8 gigabyte ren text-database) endte på bl.a. The Pirate Bay til fri download d.28/07 2010. Tilgengæld er listen over uregelmæssigheder på Facebook meget lang, og fx brugerbetingelserne skifter som vinden blæser:

"We may use information about you that we collect from other sources, including but not limited to newspapers and Internet sources such as blogs, instant messaging services and other users of Facebook, to supplement your profile."


Hvilket effektivt set gav Facebook lov til følge med i alt hvad man læste på nettet, det er så siden blevet ændret til at Facebook "kun" følger med i det brugeren giver lov til. En anden ting er udløbsdatoen på det indhold man lægger ud på Facebook:

"You may remove your User Content from the Site at any time. If you choose to remove your User Content, the license granted above will automatically expire, however you acknowledge that the Company may retain archived copies of your User Content."


Som kort og godt betyder at der ikke er nogen udløbsdato, og at alt hvad en bruger sletter, ikke bliver slettet. Så vidt jeg kan se, gælder det stadig. Man kan så spørge sig selv om hvorfor, man mener det er nødvendigt at gemme alt.

Lars, vi er helt enige med Google, for selvom de har styret fri af de helt store skandaler, så syntes jeg det er en bekymrende stor del af vores færden på nettet, hvor Google er "med os".
Søgninger
E-mails
Chat
Købte ting som Android-programmer
Og nu også socialt netværk

Ligemeget Googles nuværende position og status er det rigtig meget tillid at vise ét firma, og spørgsmålene man bør stille sig selv er om man vil opleve verden som Google ser den, og om man overhovedet vil ligge så meget af sin færden på nettet over på én entitet.

Hilsen Nicky
kiiva
Indlæg: 27
Tilmeldt: 14. feb 2011, 23:18

Re: Invitationer til Google+

Indlæg af kiiva »

Jeg vil meget gerne have en invite :) Er der forresten nogen der ved hvornår der for alvor bliver åbnet for tilmeldinger?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Invitationer til Google+

Indlæg af Christian.Arvai »

PB sendt til kiiva .
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
bimsebasse
Indlæg: 296
Tilmeldt: 11. okt 2010, 16:25

Re: Invitationer til Google+

Indlæg af bimsebasse »

Argh, kommer altid for sent til toget - er der flere invites tilbage?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Invitationer til Google+

Indlæg af Christian.Arvai »

bimsebasse skrev:Argh, kommer altid for sent til toget - er der flere invites tilbage?

Ja da, send mig en PB med din mailadd. så sender jeg en invite.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
T-Duck
Indlæg: 214
Tilmeldt: 21. feb 2009, 10:49
Geografisk sted: Nord Falster

Re: Invitationer til Google+

Indlæg af T-Duck »

Jeg vil også gerne en i det. Jeg er modstander af facebook. men vil gerne prøve google+
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
Intel Core i5 2. gen 2,3 GHz
640 GB HDD.
Nvidia GeForce GT 520M 1 GB
acer W700 tablet win8 64 bit