Hej,
jeg har installeret 7zip fra softwarecenter og skulle lige pakke nogle billeder, men kan ikke finde og åbne 7zip,
selv om det står under instalerede programmer.
Håber på hjælp her inden jeg åbner Windows, og laver det på gammeldags måde.
---------------------------------------------------------------------------------
Jeg fandt det - lagde billederne i en mappe i /pictures, højreklillede på mappen og næsten nederst stod compress...
Henning
7zip, hvordan?
-
- Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: 7zip, hvordan?
God du selv fik det løst. Det fungere ikke som selvstendigt program men udvider funktionaliteten i de eksisterede programmer til håndtering af komprimerede arkiver (arkivhåndteringen og nautilus). Hvis du i softwarecenteret går ind under arkivhåndteringen kan du se hvilket andre formater der kan installeres tilføjelser til at håndtere. Forsøger du at åbne et arkiv i [apt=file-roller]arkivhåndteringen[/apt] hvor du ikke har installeret den nødvendige tilføjelse vil den også selv forslå at tilføje den.
-
- Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus
Der kan man bare se, jeg kendte ikke arkivhåndteringen - endnu en fed ting i Ubuntu.
Den kunne måske endda have "zippet" det, uden at jeg installerede 7zip.
Henning
Den kunne måske endda have "zippet" det, uden at jeg installerede 7zip.
Henning
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Ja, dog ikke i .7z eller .lzma
-
- Geografisk sted: Fredericia
7zip er et af de bedste formater der findes - selvom det næsten er irrelevant
Jeg kan huske i det gode gamle dage, hvor man pakkede med ARJ, når man var hardcore - for at spare en halv 1.44 Mb diskette. 7zip er lige så sej - men hvem gider med 2Tb diske
Jeg kan huske i det gode gamle dage, hvor man pakkede med ARJ, når man var hardcore - for at spare en halv 1.44 Mb diskette. 7zip er lige så sej - men hvem gider med 2Tb diske
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
-
thj01 skrev:7zip er et af de bedste formater der findes - selvom det næsten er irrelevant
Eller 90/90 Mbit internet
// MaBoNi- Helt ny Ubuntu mand, men ret godt tilfreds indtil videre....