sådanUBUNTU skrev:Min erfaring med KDE er, at der er flere konfigurationsmuligheder gennem GUI. Til gengæld er det ikke så enkelt i brugerfladen som Gnome. Jeg værdsætter efterhånden enkeltheden, men måske kan KDE være en ide at prøve af. Også bare for at få en fornemmelse af bredden inden for linux. Jeg brugte selv KDE i lang tid med fornøjelse.
Herefter skal du bare vælge KDE som desktop i forbindelse med login-skærmen.
Linux er ikke altid let at sætte op, hvis hardwaren driller. Og understøttelsen af hardware er en evig akilleshæl. Problemet opstår i øvrigt ofte, hvis man prøver at klemme mere funktionalitet ud af systemet, end det har som standard (dvs. gennem systemmenuernes GUI.
Man kommer hurtigt til at elske linux, når de første begyndervanskeligheder er ryddet af vejen. Og så bærer man også over med de mindre svagheder systemet har.
Jeg ved næsten ikke om jeg tør at gå igang med flere Linux distrubutioner. Skal jeg så ikke til at lave en ny partition osv? Er kubuntu sværere at have med at gøre end Ubuntu? Og hvad er GUI for noget
Ved at installere kubuntu-desktop installerer du ikke et nyt styresystem, men kun GUI, som du så kan vælge imellem.
Hvad er GUI??
GUI = Graphical User Interface... altså at det grafiske, menuer, paneler, vinduer, knapper osv.
Er kubuntu sværere at bruge?
Det er en smagsag. Jeg foretrækker GNOME (Ubuntu) idet Gnome for mit vedkommende er utroligt nemt at opsætte efter mit behov.
KDE (Kubuntu) har man en flot grafisk brugerflade med fine knapper osv. Men jeg synes det forvirrende at arbejde med KDE.
planet-reptile skrev:Den bad mig om at vælge mellem gdm eller kdm installation. Jeg valgte kdm. Er det fint nok?
In computing, KDM (KDE Display Manager) is a graphical login interface for computers using Unix-like operating systems. It is the K Desktop Environment replacement for XDM, the default X display manager. KDM allows users to pick their session type on a per-login basis. ... en.wikipedia.org/wiki/KDM
Ja det er fint nok hvis du installere kubuntu-desktop da det jo er KDE[/quote]
Det har jeg gjort, men lortet gider ikke skifte mellem GNOME og KDE. Jeg kan kun køre Kubuntu nu, selvom jeg vil tvinge den til at gå på GNOME (Ubuntu)
Hmmm, det ser ud til at det virker, men hver gang jeg går på nettet står der kubuntu, men jeg kan skifte mellem de 2 skrive borde. Det er helt enormt flot i Kubuntu.
Men jeg har fået flere funktioner end jeg havde før slev i Ubuntu. Mange programmer jeg ikke havde før, har jeg nu.
Rooh skrev:Når man installerer Ubuntu for første gang får du alt, stort set da, som almindelig bruger har du alt som en office pakke, billedbehandling, internetbrowser osv... og hvis det ikke er med i installationen, så kan det findes vha fx synaptic eller automatix (GRATIS!). MICROSFT HAR SGU ALDRIG GIVET MIG NOGET GRATIS!! :p Hvordan kan man sige nej til det??
*** VIGTIGT ***
Jeg er lige via maillisten for det danske Loco team blevet informeret om at Automatix har en hel del bugs som kan være skade for systemet.
Jeg vil selvfølgelig ikke forhindre folk i at installere Automatix, men blot informere om at det altså indeholder fejl.
Denne besked bliver skrevet i de tråde hvor det er relevant.