Aktivere touchscreen?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
emax

Aktivere touchscreen?

Indlæg af emax »

Hej

Jeg har købt en medion MD 20165 monitor, der har touch, men det er tilsyneladende ikke aktiveret i min installation. Jeg har googlet problemet, kan se det er noget med hid og det er med i 2.6.35, monitoren skal køre med Quanta driver, men jeg har ikke fundet de vise sten. Er der nogen, der har en ide om, hvordan dette gøres og kan pege mig i den rigtige retning?

Mvh
Kim
Kbuntu 10.10
Senest rettet af emax 27. apr 2011, 14:18, rettet i alt 1 gang.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Aktivere touchscreen?

Indlæg af lath »

emax skrev:Hej

Jeg har købt en medion MD 20165 monitor, der har touch, men det er tilsyneladende ikke aktiveret i min installation. Jeg har googlet problemet, kan se det er noget med hid og det er med i 2.6.35, monitoren skal køre med Quanta driver, men jeg har ikke fundet de vise sten. Er der nogen, der har en ide om, hvordan dette gøres og kan pege mig i den rigtige retning?

Mvh
Kim
Kbuntu 10.10

Jeg har ikke en touchscreen, men måske er de 3 øverste hits fra en søgning på Google med teksten
ubuntu community documentation touchscreen

nyttig for dig.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
emax

Indlæg af emax »

lath skrev:Jeg har ikke en touchscreen, men måske er de 3 øverste hits fra en søgning på Google med teksten
ubuntu community documentation touchscreen

nyttig for dig.
/Lars

Jeg har kigget på det og der er lidt kød på det, så det graver jeg videre i, tak for det.

Andre tips er også velkomne :-)

Mvh
Kim
emax

Indlæg af emax »

Denne er løst nu. Jeg fandt ud af at der skulle sættes et usb kabel fra skærm til pc, så virkede det sørme... :-)
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Hej emax

Vi har fået en knap til at acceptere et svar og der ved markere emnet som løst, den må du meget gerne bruge.