hi
i aftes installerede jeg ubuntu 10.04 paa min asus 7" netbook. det gik nogenlunde
den accepterede mit TDC huwei E180 modem omgaaende. og her i natten har den saa downloaded nogen opdateringer.
men i morges stod den med blaat lys i modemet, samme som naar den er tilsluttet netvaerk. men der var ikke forbindelse.
i iconet for netvaerk var den helt forsvundet. og jeg kan ikke geninstallere modemet.
hvordan kan man afinstallere og geninstalere saadan et modem ?
det skal helst skaeres ud i pap. da jeg ikke ved noget om at skrive koder eller noget i linux..
jeg har ikke kabel netvaerk. saa jeg er afhaengig af at modemet virker
paa forhaand tak
mvh klaus
afinstallation/ gen instalation huwei E180 modem?
-
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: afinstallation/ gen instalation huwei E180 modem?
Tag modemet ud af maskinen, vent 10 sek, og sæt det så i igen.
Hvis ikke det hjælper, så genstarte maskinen. Det modem skal virke uden problemer.
Hvis ikke det hjælper, så genstarte maskinen. Det modem skal virke uden problemer.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hvis det stadig ikke virker så skriv lsusb i terminalen mens modemmet sider i og giv os resultatet.
-
hi
nu virker det ,hvad kuren praesist var ved jeg ikke. men computeren har vaeret slukket nogen timer. og startet op uden modem. og derefter puttet modemet i usb. og der gik nok ca 2 minutter foer der poppede et vindue op hvor den bad om adgangskode. og derefter virkede det.
man burde lave en bog med tips og triks. for havde jeg ikke 2 computere var jeg da lidt paa spanden
mvh
klaus nielsen
nu virker det ,hvad kuren praesist var ved jeg ikke. men computeren har vaeret slukket nogen timer. og startet op uden modem. og derefter puttet modemet i usb. og der gik nok ca 2 minutter foer der poppede et vindue op hvor den bad om adgangskode. og derefter virkede det.
man burde lave en bog med tips og triks. for havde jeg ikke 2 computere var jeg da lidt paa spanden
mvh
klaus nielsen
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Siden dit problem er løst kan jeg så ik' få dig til at trykke på [V ] ud for det indlæg der bedst beskriver en løsning (eventuelt dit eget).